Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-09-22, 17:40   #121
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Jag blev tvingad att köpa garn idag . Var in till en liten liten garnaffär som jag aldrig tidigare varit till och alla garnnystan fanns bakom kassan så man fick inte känna och titta själv utan måste prata med kassa-tanten (jag tycker inte om att gå in i små butiker där de genast kommer och frågar vad man vill ha ). Så det slutade med att jag köpte ett DYRT litet garnnystan som inte alls var det jag skulle ha men jag kände mig liksom tvungen att köpa det.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 22:14   #122
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det "problemet" har jag också hos Knapp-Carlsson t.ex. Men det var väl så förr i tiden, man blir expiderad över disk.

Vissa tycker om det, att bli expiderad, få personlig service och babbla lite också. Vissa andra vill helst gå runt utan att bli störd och känna och klämma själv och sen kunna gå därifrån utan att känna dålig samvete.

Själv föredrar jag nog det senare, att kunna sköta mitt själv.

För butiken finns det fördelar med expederingen, man har mer koll så det inte "försvinner" saker ner i fickor. Och man får mer sålt kanske om folk köper pga dålig samvete.

Men å andra sidan kan man få mindre sålt pga mindre impulsköp och helt enkelt för att man inte riktigt har koll på vad butiken har för saker. Vad har de i gömmorna? Kanske missar man någonting? Det kan man definitvt göra om man inte får se allt vad de säljer.

Och folk som har social fobi eller funktionshinder blir det ju lite jobbigare om man ska prata med en person. Men de hos Knapp-carlsson är nog vana vid mig nu, de förstår direkt bara de ser mig, att jag skall ha papper och penna.

Egentligen skall vi nog försöka tänka bort det dåliga samvetet och kunna gå därifrån om man inte absolut ska köpa någonting.

Men just Knapp-Carlsson vill jag nog inte att de byter system för deras butik har gamla anor. Tyvärr köper jag allt mindre hos dem pga att jag helt enkelt saknar en hel del utbud (ja! de har INTE allt!) och för att sybehör kostar så förbannat mycket i Sverige, i synnerhet fysiska butiker.

Många tygbutiker har massor av småprylar just vid kassan, och man får besvärat fråga om man möjligtvis kan gå runt kassan och kika lite. Det är jobbigt. Men jag förstår också pga svinnet.

Och för att återgå till trådens ämne:
Jag fick satinbanden jag köpt från Malaysia! VÄLDIGT billiga! Man förstår inte riktigt mängden förrän man fått hem dem. Jag menar, rulle på 95 yards för 2 dollar? Man betalar ju ungefär lika mycket PER METER i fysiska butiker (ok, 2 meter då ) Nu har jag nog livstidsbehovet av neonfärgat satinband Behövde egentligen bara några meter av var färg.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-23, 06:20   #123
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
band är jätte billiga i Spanien med om man jämför med Sveriges priser på pä vanliga kantband, men riktigt spanskt spets är inte billig, den kan vara hemma gjord av /mormor el mor el gammalmmormmr,ochv.. du kan även köpa färdig spets men då måste man veta vem och vart spetsen har kommit ifrån!!
mitt inläg gäller (skriver inte här om vilken kristendom el vilka familjer,natioaniteter. osv.)
Ville bara tala om att vissa spetsar skulle inte få bära namnet spets utan engångstrosor!!!
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-23, 08:40   #124
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Jag vet att det av många uppfattas som god service att genast komma och fråga kunden om man kan hjälpa. Jag har länge länge undvikit sådan affärer men nu har jag lärt mig att gå in i dem. De flesta är faktiskt inte så farliga ändå.

Det är inte som att jag skulle vara väldigt asocial jag vill helt enkelt känna och titta själv och kanske jag hittar något annat utöver det som jag egentligen skulle ha.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-24, 13:15   #125
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Idag hoppas jag att maskinen kommer.
I morse var jag iväg till Jysk och köpte ett datorbord.
Min vän Sobela hade tipsat mig om just det bordet, att ställa Topazen på.
Nu är det monterat och klart.
Bifogade bilder
 
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-24, 13:27   #126
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Håller tummen att bordet får en toppinredning idag.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-24, 14:49   #127
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Det verkar vara ett bra bord med lite hyllor och hjul.
Här blir det tyvärr inga nya maskiner, men igår blev det en frukost-TV som vi får koppla in i helgen.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:07   #128
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Daaaaaahlia!! Har din maskin kommit? Du är så tyst och jag hoppas att det beror på att du sitter och leker med maskinen.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:14   #129
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nej ingen maskin har kommit än,,,, jag väntar och väntar!!!
Jag ringde igår, och då hade de fått ett kollinummer, men tydligen har den inte kommit till butiken än!

Som det verkar just nu, blir det ingen förrän tidigast på måndag
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:25   #130
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Blä. Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.

Själv köpte jag 2½ kg kantareller för 100 kr på torget igår kväll. De skulle precis stänga sitt stånd och slängde nästan kantarellerna efter oss. De brukar inte vara så fina och var inte det igår heller så det blir lite svinn men det man man ta när det är såpass billigt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:41   #131
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Ja, väntan kan bli lång,, sablars också
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-25, 16:51   #132
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Tre motstånd och två labbplattor jämte två CD:
Red Sand - Gentry och Sunchild - The Invisible Line.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 17:05   #133
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nu är det nära,,, jag har precis varit ner till HQ och betalt Topazen, och ska få den hemkörd runt ½ 7.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 17:07   #134
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Då vet vi vad du gör ikväll
Kan känna hur ivrig du är.
Är glad för din skull. kram Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-28, 17:16   #135
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Vad härligt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons