Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-16, 21:11   #301
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Jag började i helgen att lägga ut blocken och kolla hur de passade ihop. Jag har bestämt mig för att sy tre löpare till att börja med. En long med 5-6 block och två korta med tre block. Så har jag några block som jag inte har bestämt vad jag ska göra med annu....kanske väggbonad eller något annat.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-18, 09:24   #302
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Jag tycker det är så rolig att lägga ut blocken, tänker mig nog ngt där alla är med i samma. Funderat på en soffquilt eller ngt till gungstolen, men mest tänkt mig en väggbonad nu, men maken föreslog att jag skulle göra ett överkast till gästrummet igår. Alltid roligt när man inte bestämt sig
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-24, 12:46   #303
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
hej tjejer - hur går det
har äntligen bestämt mig - det blir en soff-filt av 10 rutor och 6 rutor hamnar som applikatoner på kuddarna i soffan (har en jättestor, puffig soffa i just mellanblått).
Vad har ni andra för ideer
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 15:54   #304
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Hej!
Nu har jag sytt färdig täcket till min mans moster. När jag sydde till vårt block utbyte sydde jag en del dubbleringar för att kunna göra detta täcket. Så om ni känner igen blocken, så är det därför. Nu ska jag ta itu med nästa projectet. Har inte kommit så mycket längre med de andra blocken an till det jag plannerade tidigare. Var tvungen att åka hem att hjälpa min Mamma i USA, så allt ligger ganske långt efter nu. Men, men, det ska gå.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 09:41   #305
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Delvis färdig

Nu, har jag fått färdig några projekt med de vänskapsblock som jag fick. Jag hade tänkt sy tre bordslöpare/bonader, men det blev 2, plus en gardinkappa till sovrummet. De går att beskåda i mitt Vänskapsblock album. Jag har några block kvar som jag har funderinga att använda till at göra pärmöverdrag till mina sy pärmar eller gryttlappar....vi får ser vad det blir till slut. Hur går det för er andra? Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 13:56   #306
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194

Vad roligt att börja se slutresultaten. Rae, dina alster blev ju jättefina. Alla.
Själv har jag bara kommit en minibit. Har nämligen svåra kval, soff-filt eller väggtäcke..? Det är frågan och tyvärr så är det väl bara jag som har svaren kantänka ??

Men nu blev jag lite mer sporrad igen när jag ser färdiga alster här på sidan..

Masch iväg mot kreativa mål!!
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 19:56   #307
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Lycka Till Det ska bli spännande att se vad det blir!
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-03, 00:50   #308
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
snälla rara kan ni inte göra en skärskild (diskution med hänvisning till bilder)
Höll på att bli tokig när jag skulle leta fram en skärskild bild (en av blocken på din gardin Rae) Du har drömt sa min gubbe. Den finns där men var ? Hittade den, men vid det låget var inte min gubbe längre intreserad, suck!
Har aldrig guiltad men har följt alla steg i eran vänskapsguilt. kram ,kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons