Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-07-06, 23:19   #1
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Är Janome MC 300E en bra maskin?

Jag funderar på att komplettera min symaskinspark med en brodermaskin
Har tittat lite på en Janome 300E. Det verkar praktiskt med en separat brodermaskin. Jag har ju redan en Husqvarna Lily 535 och en Singer overlock. Dessutom ligger den bra till i pris...

Är det någon som har något bra eller dåligt att säga om den här maskinen?
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 13:25   #2
BirgittaW BirgittaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 59
Thumbs up Nöjd med Janome 300E

Jag köpte min Janome 300E i början av juli. Och det har ju regnat mycket så den har varit flitigt använd sedan dess.

Hittills är jag jättenöjd och man för bra support från Janome när man har några frågor.

Jag hade också tidigare en symaskin och overlock som jag var nöjd med och kompletterade nu med en brodyrmaskin.

Lycka till med ev köp!!
BirgittaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-12, 15:56   #3
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Jag gillar också min

Syr väldigt fint och är enkel att använda. Tycker dessutom det är bra att man kan använda sitt minneskort från kameran och inte behöva köpa special. Det enda negativa jag kan komma på är att den inte larmar när undertråden är slut.

Annika
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-17, 21:15   #4
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag är lite nyfiken, så jag måste fråga...
Vad använder ni er brodermaskin till? Jag menar, har ni något företag eller syr ni bara för "husbehov"?
Jag funderar på att starta ett litet företag. Syr mycket barnkläder. Då känns det rätt att skaffa en brodermaskin. Det ger en liten extra tuch på kläderna.
Men å andra sidan om det inte blir något företag så är det en ganska dyr "leksak".
Man vill ju inte köpa en dyr maskin som kanske bara blir stående på hyllan. så om ni känner för att berätta vad ni gör med era maskiner så läser jag med största nöje!!
Kan någon ge lite mer info om vad för program och kort och sådant som behövs till en Janome 300E? Jag vet på ett ungefär vad maskinen kostar, men jag har förstått att det behövs en det extra tillbehör också...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-21, 10:01   #5
BirgittaW BirgittaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 59
Lite mer info och vad jag gör

Jag kan hålla med om att det är lite dyrt att ha som hobby. Men de flesta hobbyn kostar ju, så varför inte en brodyrmaskin. Janome 300E är en ren brodyrmaskin, du kan alltså inte sy vanliga syttosömmar med den.
Den kostar ca 14 000:- då fick jag med en bok med färdiga mönster 1000 st. Det finns sedan massor av mönster att ladda ner gratis från Internet.
Man får med allt som krävs för att komma igång att sy. Sedan upptäckte i varje fall jag att jag ville komplettera med fler mönsterkort, ramar, dataprogram mm. och det kan bli hur dyrt som helst. En mönsterkollektion med ca 80 bilder kostar ca 1400:-!! Jag kan hålla med om att de inte är riktigt klokt, men det är roligt att hålla på!!

Om du går in på en affär som säljer Janome kan du få en liten tidning där du kan läsa vad alla tilbehör kostar.
Jag tror även att den går att beställa över internet på www.janome.se.

Jag syr brodyr på grattiskort, grytlappar, handdukar, dukar mm. Det är bara fantasin som kan sätta stopp för vad man kan göra. Jag syr mest för egen del, presenter mm. Jag är ute på marknad 1-2 gånger per år och säljer lite.

Lycka till med ev köp och hoppas att du fått lite idéer.

Birgitta
BirgittaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons