Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-06, 19:44   #136
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag var med, men gjorde misstaget att spara under swap\ingrids förkläde istället för enbart förkläde vilket gör det inte sökbart på swap\förkläde. iaf. så var jag med. /pysseltant Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 08:07   #137
Catwomen Catwomen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 25
Nu har jag lagt in bild på mitt bidrag.

En fråga: Vad använder ni fickorna till på förkläden? Folk verkar ju behöva dem eftersom de finns på de flesta förkläden som man kan köpa. Jag använder aldrig någon, men tänkte att ni kanske har bra tips på vad de kan användas till som jag missat. Så dela gärna med er
Catwomen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 09:31   #138
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag använder inte fickor. Har inte kommit på vad dom skulle behövas till i kök/matlagning. Däremot om man använder förkläde till att skydda kläderna vid vävning/ sömnad,så finns det behov. Då kan man ha sybehör eller annat där som man vill ha lätt tillgängligt. Även vid t.ex trädgårdsbestyr kan ju fickor behövas. Det är väl så att fickorna finns på dom man köper för att det ska kunna användas i andra sammanhang än bara köket.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 09:54   #139
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag har inte lagt in min bild än men den kommer.
Jag har fickan till att ha tex receptet i
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 14:20   #140
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vadman har i fockorna? Vad är det maninte har i fickorna, jag är nog en "fickoman" jag vill alltid ha fickor på mina kläder och även förkläden. Man kan ha grytlappar, recept, dammtrasor, putsmedel etc. Jag brukar också vilja ha stora fickor eftersom jag lyssnar på ljudböcker och då är det så skönt om cd:n får plats i fickan och på det förkläde jag fått får min cd plats i fickan.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 15:52   #141
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Talking

Nu så ligger det bilder ute på mitt förkläde och grytlappar.
Vi fick köpa till en sladd att sätta mellan cameran och datorn och då gick det bra att överföra bilderna.
Oddny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 15:59   #142
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Citat:
Catwomen skrev: Visa inlägg
Nu har jag lagt in bild på mitt bidrag.

En fråga: Vad använder ni fickorna till på förkläden? Folk verkar ju behöva dem eftersom de finns på de flesta förkläden som man kan köpa. Jag använder aldrig någon, men tänkte att ni kanske har bra tips på vad de kan användas till som jag missat. Så dela gärna med er
Fickor? För min del tycker jag att ett förkläde ska ha en eller två fickor. Vet inte riktigt varför, men kanske för att jag er van vid att förkläderna, både med och utan bröstlapp hadde fickor. Min mormor använde alltid förkläde med bröstlapp och det hadde två fickor. Så kanske det är orsaken. :-)
Annars så kan det ju va en änkel och fin deckoration.
Läste att Agneta som har fått mitt förkläde, använde fickan till cd:n, och det var ju roligt. Upptäckte att fickan kanske inte var så praktisk, men ändå dekorativ. Så fickor kan användas till så mycket.
Oddny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 16:10   #143
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Kan det vara så att man hade förklädet till allt hushållsarbete förr och inte enbart i köket. Då kan jag tänka mig att det var praktiskt till tvättklämmor, dammtrasa mm. Idag kan jag faktiskt inte komma på något som jag skulle stoppa i dom.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 16:16   #144
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag brukar ha en bit hushållspapper i min ficka, för jag blir alltid kladdig om händerna av nån anledning. Så då kan jag torka av det värsta utan att behöva skölja av händerna ideligen.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 15:37   #145
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Nu!

Citat:
AnneliePersson skrev: Visa inlägg
Monicka hav förtröstan ditt paket är påväg!! Jag började tyvärr veckan med att vara sjuk så jag fick inte iväg paketet i måndags men det är lagt på lådan.Hoppas du har överseende med det. Jag fick mitt paket idag med ett vackert svart/vitt förkläde som passar vår familj perfekt! Tack catwomen!!
Tack! Nu har jag fått mitt förkläde, det är jättefint och grytlapparna är härligt stora - kanonbra!

Det kom i fredags men jag har varit borta och inte kunnat vara ute på nätet.

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 21:27   #146
Cilla_SyModigt Cilla_SyModigt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 15
Talking Bilder!

Nu har jag lagt in bilderna på förklädet och grytlapparna jag sydde. I sista stund

Har även äntligen fått hem en lapp om ett paket att hämta! Så imorgon får jag se vad som väntar....

http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=7643
Cilla_SyModigt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 16:34   #147
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Fina förkläden

Hej på er.
Istället för att kommentera var och en så skriver jag här istället.(säkert fel forum). Ni som varit med i förklädesswapen,så vill jag bara säga att ni har gjort så fina förkläden,allihop.Lagt ner så mycke jobb.Dom är så fina.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 17:46   #148
Kickelina Kickelina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 138
Tack så mycket. Det var en jätterolig swap. Jag vill också passa på att tacka alla deltagare och speciellt swappmamman. Jag har inte orkat kommentera alla fina förklädenmen alla är lika fina.
Kickelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 10:58   #149
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag vill också passa på och tacka symamsellen som hittar och på och sköter om dessa swappar så bra.
Sedan vill jag bara säga att jag hade inte en aning om att förkläde med bröstlapp med 2 st grytlappar kunde göras på så många sätt, helt underbart. Inget är ju det andra likt, fler borde få se vad ett förkläde kan vara, det är inte bara desperata husmödrar som har glädje och användning av dessa.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-10, 12:15   #150
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Jag vill oxå tacka symamsellen, som har dragit igång så många trevliga swapar. Jag vet inte om jag har sett alla förkläden ännu, kanske det går att sammanställa dem i detta forum?
De jag har sett har varit jättefina allesammans.
/Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
desperat husmor, swap

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons