Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-01-24, 17:38   #16
birma birma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 61
Hej
det är en burda som heter Bara Burda och så står det på att det är "för dig runt 1,60.
den brukar bara finnas hos välsorterade tidningsställen. Men fråga där du brukar handla eller i en sån specialaffär med stort tidningsutbud. för även om de inte brukar ta hem just den så brukar de kunna ta hem ett exemplar till dig om du vill.

birma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 17:55   #17
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag köpte en burda med storlekar i 20-serien men de höll sig mest runt 19-21, någon enstaka 23. Och så är det där sattyget med att rita av mönstren, jag brukar få till linjer som inte ska vara med. Jag köper hellre kläder egentligen än syr dem själv, för då ser jag hur de ser ut från början. Jag har varit med om många gånger jag köpt tyg och mönster och provat och lagt ner många timmar på plagget och sen har det sett ut som "hej kom och hjälp" i alla fall.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 18:31   #18
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
du skal undvika material som är glansiga eller lurviga de förstorar. en annan mycket bra sak är att kontakta en stylist de kan ge väldigt bra råd om hurdana skärningar mm mm som passar dig.sedan när du har den vetskapen är det bara att sy kläder,
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 19:46   #19
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Var i fridens dar får man tag på en stylist och vad kan det kosta??
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 15:50   #20
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
Ann-Marie skrev:
Var i fridens dar får man tag på en stylist och vad kan det kosta??
I Finland (där jag bor) fins de på störe varuhus.
I bland har de gratis klädrådgivning men oftast kostar det en del.tyvär vet jag ej vad de kan kosta i Sverige.kola på nätet om du hitar nogon stylist(klädrådgivare) där.
lycka till!!!
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 16:11   #21
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag sökte på nätet och de flesta verkade styla hår. De håller till i Stockholm och söderut verkar det som så jag får nog fortsätta styla mig själv. Det finns inga större varuhus här, om man inte räknar Åhlens 6 mil härifrån och de tror jag inte har någon. Jag är nästan aldrig till Stockholm nu förtiden.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 16:29   #22
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Det ni menar är kanske det som kallas för "personal shopper", någon som är anställd på ett stort varuhus för att hjälpa kunderna hitta sin egen stil. Man brukar få boka tid med dem, men det kostar inget.
Jag har aldrig utnyttjat denna tjänst, men åtminstone för ett par år sedan fanns det en personal shopper på Åhléns City i Stockholm. Är förmodligen till största delen ett Stockholmsfenomen.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 18:41   #23
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Det finns ju färganalys också, där det inte bara är färgen som diskuteras. Finns en diskussion tidigare i froumet på
nedan länk.

http://www.sysidan.se/forum/showthre...t=f%E4rganalys
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 20:16   #24
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
Halloj!

jag har inte ens försökt att sy kläder till mig själv ännu.
jag är 154,5 cm ( 0,5 cm måste nämnas ler) och jag väger ca 80 kg. det är MYCKET svårt att hitta kläder i affären som sitter som jag vill. låren är alltid förstora på byxorna.
man kankse borde göra något till sig själv då! hm vad skulle det vara? jag använder aldrig klänning eller kjol fast jag skulle vilja det. Högklackat är en dröm fniss.
Jag väntar med spänning på saker som du har att visa upp.
kram Pa
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons