Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-22, 19:25   #1
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Kommision

Är det några som säljer på kommision?
Någon som har hantverksbutik eller liknande?
Jag är med i ett hantverkskollektiv som har butik
Den är bara öppen på sommaren.Vore kul att höra hur andra säljer sina alster.Inte bara till vänner o bekanta för dom tror att de ska få det gratis
Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-23, 09:00   #2
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag säljer mina alster på Ateljé Loftet i Trelleborg. Vi är ett 15-tal konsthantverkare av olika slag, keramik, drejat och skulptur, glas, oljetavlor, tovat, textiltryck, drivveds- och snäckkonst, sidenmåleri, silversmycken etc etc. Jag hyr en utställarplats per månad och har mina saker till försäljning där. Öppet året runt, dock endast tors-lörd.
Trelleborg har 750-års jubileum 2007, och Loftet har samarbete med Trelleborgen, en "levande" vikingaborg, det ska bli parader i Trelleborg och priser för bästa vikingadräkten. Dräkterna ska sedan finnas på utställning till Loftet.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-23, 15:22   #3
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Säljer var och en sina alster eller har ni någon anställd??Betalar ni i% eller ingår allt i hyran
av platsen?ansvarar du för din plats eller har ni någon skyltgrupp? Det var många frågor på en gång,Vi har en årsavgift+10% se står vi ca 6 dgr/år. Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-23, 16:08   #4
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
En kvinna driver Alteljé Loftet som eget företag. Loftet är ett gammalt sädesmagasin, en vacker byggnad, med kalkade innerväggar,bjälkar i taket och originaltrappor, branta och knarriga. Sädesmagasinet är på tre våningar, översta våningen brukar oftast olika konstnärer hyra in sig på hela våningen, oftast tavlor och nu senast bronsskulpturer, med vernissage och journalister. På andra våningen har vi de lite större sakerna, någon har dekormålade möbler till försäljning t.ex.Nedersta våningen är lite mer "Shop" där vi har de mindre sakerna och även har stickkvällar en gång i veckan.
Jag hyr platsen per månad, en månads uppsägning, Loftet tar 20% av försäljningssumman. Annicka, som driver stället sköter allt, försäljning etc. Vi står inte själva på Loftet, om vi vill kan vi ju, det är ofta att någon utställare tittar in på en kopp kaffe. Vi skyltar vår egen plats, men som nu i julas har vi gemensamt hjälpts åt med skyltningsidéer, och det praktiska arbetet. Julstädning, glöggkokning, kundmottagning etc. Vi har ett gemensamt möte fyra-fem ggr per år där vi diskuterar fram olika teman som de utställare som vill kan förhålla sig till i sina arbeten. Nu till våren ska vi ha temat Havet. På lördag är det sådant möte då vi ska diskutera Vikinga-samarbetet.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons