Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-19, 20:43   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Idag höll jag på att skratt ihjäl mig!

När nya Sömnadstidningen kom, vad den nu heter den som egentligen heter Allt om handarbete. Det var mömster på tunikor och korta långbyxor.Det är en riktig parodi. Jag har paratat med dem och de VET att många tycker att det här med korta långbyxor räcker nu ändå kör de på. Jag tänker ändå fortsätt för jag tycker den är kul att kolla i ibland men är det inte lite underligt att de bara kör på?
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 21:00   #2
Radi Radi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 48
Allt om handarbete sömnad

Hej,

Jag efterlyser mer sommarkläder, som klänningar man kan ha till vardags inte festklänningar.
Baddräkter, Bikini, shorts, T-shirts,
Det hade varit trevligt.
Radi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 21:23   #3
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Precis vad jag också tycker. Modellerna är ungefär som tidigare.Är trött på alla korta byxor och stora tunikor med rynkor. Fram med jeans, vardagsklänningar,toppar och normala modeller som man kan ha till vardags.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-19, 22:30   #4
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Jag läste nu på ett annat forum där de diskuterar tidningen att det står något sexistiskt om en spis, att flickorna ska uppskatta den. det hela är så grovt att jag allvarligt funderar på hur de är funtade? Vill de provocera? Nu slutar ju tex Lindex att ha pojk och flickavdelning och det kan man ju tycka tog 15 år men i tidningen är en praktisk jacka döpt till pojkannorack sägs det. Jag har inte kollat utan kollade bara snabbt på dammönstren. Sen behöver de en redigerare för svenskan är tydligen under all kritik. Jag tror nog att hoppet är ute för dem, de har inte lyssnat på vad läsarna önskat helt enkelt.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 07:18   #5
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Håller fullständigt med föregående! Jag är SÅ besviken! Jag skulle lika gärna kunna använda tidningar från alla 80 o 90talen! Inte ett nytt mönster alls!!! Och VARFÖR ska alla "plus-storlekar" vara designade som tält? FÖRNEDRANDE alltså!!!

Ingen fantasi alls eller lite tuffare grejor till tjejer. Hur många 10-16åringar vill ha föreslagna plagg? INGEN! Inte mina iaf! Och anorackerna har jag nog i minst 5 tidningar sedan förut från samma ställe!
"Festklänningen" ser dessutom ut att ha världens sämsta passform!

Hoppas någon från tidningen läser detta!
Jag ska genast försöka säga upp min provprenumeration i förtid!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 07:26   #6
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag håller med om kritiken hur de delar upp pojk- och flickplagg.

Men i fallet om spisen har jag försökt lusläsa. Jag kan inte någonstans läsa att den är för flickor. Det står "det perfekta lekköket för barnen".

Däremot är det en bild på en flicka som leker och när det gäller förklädet (rödrutigt med hjärtficka) så står det "passar till både små och lite större flickor.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 08:56   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har också fått tidningen och det är ju bara ungdomskläder, inget för mig. Mest besviken är jag på att jag enl telefonförsäljaren skulle få ett nummer gratis eftersom de hade något erbjudande så jag tänkte jag skulle pröva då igen. Men med tidningen följde ett inbet kort på 49,50 så nu har jag sagt upp tidningen. Och jag kommer aldrig att nappa på något erbjudande från dem igen, det skrev jag till dem också. För min del är den inte värd pengarna.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 11:19   #8
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Nu hittade jag den sexistiska texten. I förordet av Ingelise Bjerre står det "Småflickorna kommer att älska det praktiska lekköket och de söta sakerna till nallen."
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 13:00   #9
laura laura är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 89
Jag håller med! Jag sa upp tidningen när jag fick den senaste! Tycker att många av deras kläder är "gammalmodiga!...
laura är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:07   #10
AnnakarinJ AnnakarinJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 10
Citat:
laura skrev: Visa inlägg
Jag håller med! Jag sa upp tidningen när jag fick den senaste! Tycker att många av deras kläder är "gammalmodiga!...
Ja det är tantkläder. Förutom de där dressarna som de döpt till musthave, ordet finns inte ens. de är till 16 år. Jag tror ingen normalmogen 16 åring går omkring i kläder som ser ut som bebiskläder. Jag har försökt mejla dem idag men jag hittar ingen adress.
AnnakarinJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 18:15   #11
lovleycat lovleycat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 150
Tog en prenumeration på 3 nummer och har gått och väntat och väntat...
Jag blev såå besviken då jag bara har pojkar och de hade bara ETT mönster för pojkar och dessutom var det verkligen inte min stil på puttinuttiga dam och tjejkläder.
Kanske jag hade för höga förväntningar... vi får väl se när nästa nummer kommer...
lovleycat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 18:24   #12
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Nja, förbilderna på nästa nummer verkar inte heller så lovande... Sydd gitarr till killar!?! Och skjorta o fulkortbyxor... hm!

Ytterligare tält och bara puttinuttigt till SMÅtjejer... Jag hade hoppats på något till min 15åriga tjej som hon kunde sytt själv. Mönstren o beskrivningarna brukar ju vara enkla att hantera men...

Jag får hoppas jag får tag i dem innan de hinner skicka nästa nummer!

Rubriken borde ändras till: "Värsta besvikelsen denna vecka"!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons