Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-06, 17:39   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Talking Ibland har man tur i tygvärlden

Ofta när jag är ute och letar någor specifikt i tygbutikerna hittar jag ingenting. Jag får jaga runt halva stan och brukar ändå bara komma hem med en massa kompromisser.

Idag har jag dock haft tur. Skulle hitta lite kraftigare foder samt knappar av samma sort men i två storlekar samt en bältesölja till ett tyg med en sådan där obestämbar beige/grått/grönt/brunt-färg. Ville helst ha allt i ton i ton men var inställd på att jag skulle få köra på en helt avvikande färg. Sedan skulle jag ha ett vävt viskostyg i en blågrönfärg som skulle matcha ett annat tyg med flera färger i, var även här beredd på att kompromissa med kvaliten eller färgen och välja en annan som fanns i tyget. Till sist skulle jag ha fleceetyg som foder i en jacka och matchande knappar i två storlekar.

Döm till min förvåning när jag lyckades hitta alla tygerna på Textilcentrum med full pott på både färg och kvalitet! Sedan hittade jag perfekta knappar i både storlek färg på Mattssonsband.

Det finns hopp i den allt mer sinande textilvärlden!

Passade på att köpa en trisslott när turen stod på min sida. Jag brukar alltid förlora. Det blev ingen storvinst men jag vann i alla fall tillbaka vad lotten kosta
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 18:38   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Wooohooo! Vilken dag!! Grattis! Det där "Textilcentrum" verkar ju bra när du lyckades så bra!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 19:26   #3
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
tycker det låter väldigt uppiggande för oftast är det ju så att man ASOLUT INTE hittar det man söker o de känns som om inget vad man vill ha finns.
skönt att du hittade allt på samma ställe också!!!
artesaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 20:10   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Asawi: Textilcentrum ÄR bra fast de kan ju inte heller ha allt. Deras starka sida är ett bra bassortiment, och det var kanske därför jag lyckades så bra idag. Foder och enfärgad fleece har de rätt mycket men när det gäller viskosen var det tur för de har inte så mycket viskos utan mer polyester (blää). Tänk om de även fick plats med ett större utbud på nya modetyger, band och knappar, då skulle de vara rena guldgruvan. Välvärt ett besök om du har vägarna förbi (speciellt om du har företag så du kommer in bakom bakdörrarna)

Artesaan: Det var uppiggande för visst är det allt för ofta man går hem tomhänt när man letar efter något speciellt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 20:30   #5
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Måste säga att när man är i gittes tygaffär ( www.gittes.se ) Så kommer man ofta hem med mer än det som vat tänkt man skulle handla + att man har oftast hittat just det man söker.
Där är ett riktigt bra utbud på både tyger, mönster, knappar och andra tillbehör + att de är så trevliga de som jobbar där.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-06, 20:37   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Synd att det är så långt bort bara. Visst de har postorder men det funkar inte alla gånger. Det är så himla svårt att matcha färger och kvalite via nätet ibland

Skrev om Star Trek i en annat tråd nyss och ibland skulle jag verkligen vilja ha deras replikator eller kunna beema iväg mig själv som de kan i den tv-serien.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons