Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-07, 12:38   #16
aliquis aliquis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 162
Citat:
TeknikFreek skrev:
Dom på den sista bilden är jättevackra man skall nog ha ett par om man skall ha några av denna sorten. Jag är nmycket förtjust i fåglar.
Har haft underlater, nymfparakiter,och nu en kakadua alba eller vithuvad kakadua.
Visst är det lite jobb en fågel skräpar och skiter ,desto större fågel ju mer skit och skräp .Jag har tidning på botten och måste byta och skura minst varanan dag.en fågel vill inte vara ensam hela dagarna ju smartare fåglen är desto mer lider han.men att ha 2 st gör att det blir svårare att få han tam och ev prata ,för han tyr sig till den andra fåglen istället för dig.
Jo, hon sade att det skulle vara två men i butiken fanns det fyra varav en var ljusare så hon trodde att det eventuellt var en hona och tre hanar, men det var visst så att det inte nödvändigtvis behövde vara en hone och en hane utan två hanar gick visst också bra, bara de inte var ensamma. Är väl förstårligt att livet ensam på en pinne kanske inte blir så kul. Om man får vara lite offtopic så finns det ju någon gnagare som heter degu som egentligen är ett flockdjur så om man skall ha sådana skall man ha en 8-10 st visst för har man en dör de mycket tidigare (och har det antagligen väldigt tråkigt/deprimerat medans de lever.)
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-07, 15:14   #17
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det går mycket bra att ha en fågel men då måste du ersätta fåglens naturliga flockbeteende med någon annan, en människo familj till exempel
Min kakadua är oerhört krävande han skulle gå under utan sällskap om dagarna.
Om du skall köpa en fågel läs på om hur du skiljer hona och hanne åt så att du får det du verkligen vill ha.
Man skall allra helst köpa en fågelunge direkt från uppfödare för att inte få en stackare som har blivit knäpp och fått beteendestörning du kan ej heller vara säker på åldern.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-08, 13:08   #18
aliquis aliquis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 162
Men jag skall inte ha en fågel, har katt, men de var väldigt fina att titta på. Där sålde de dem bara i par (för 1500kr) och även vad gällde undulater osv så om de hade sett att två hade funnit varandra så delade de inte på dem utan sålde även dessa bara i par. Tycker jag var en rätt bra o schysst inställning, bättre att eventuellt missa en försäljning men försöka se till att djuren får det så bra som möjligt. (Har de tur säljer de ju mer istället för att någon köper två fåglar fast det egentligen bara var tanken att köpa en.)
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons