Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-30, 18:39   #1
addicted addicted är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 1
Tips på symaskiner

Ska köpa ny symaskin och undrar om det är någon som har ett konkret tips på någon som är bra.
Jag behöver en som är bra till mycket då jag syr ganska varierat, men mest kläder.
addicted är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-04, 13:35   #2
nyanko nyanko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1
jag med..

Jag vill också ha tips på en bra maskin!! Jag har en underbar overlock, så jag behöver inte nåt speciellt bra trikåsömmar, men helt enkelt en lätt och bra maskin!! (Den jag har nu HATAR jag!!) Har bra erfarenheter av Pfaff men öppen för förslag!! Syr mest kläder..och väskor.
nyanko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 12:36   #3
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag skulle köpa en Janome s525, jag vill ha en sådan!!!! Men jag måste sälja min gamla singer först, eftersom jag kan inte ha två likadana maskiner.
Vad jag gillar med Janomen är att det har en specialpressarfot att sy knapphål med. Man lägger i knappen och sedan syr den nästan helt själv efter knappens storlek. Så cool är inte min singer som jag köpte för 5 år sedan.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-19, 13:52   #4
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Min nya Janome DC3050 har precis en sådan knapphålspressarfot, och det var en av anledningarna till att jag köpte just den, för att få jämna fina knapphål och flera sorter att välja på. Den fungerade bra på min voile i lakansväv, men när jag sydde min julblus i bomullssammet gick det inte alls. Antingen var tyget för tjockt, eller så var det sammetsluggen som hindrade pressarfoten på något sätt. Jag blev väldigt ledsen och knapphålen såg ut som modern konst när jag var klar (fick sy på känn och är nybörjare).
Så allt fungerar inte alltid, men när det fungerar är det bra.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-21, 09:46   #5
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Hmmm... då kanske jag ska behålla min singer.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-21, 10:02   #6
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
Frida_L skrev:
Min nya Janome DC3050 har precis en sådan knapphålspressarfot, och det var en av anledningarna till att jag köpte just den, för att få jämna fina knapphål och flera sorter att välja på. Den fungerade bra på min voile i lakansväv, men när jag sydde min julblus i bomullssammet gick det inte alls. Antingen var tyget för tjockt, eller så var det sammetsluggen som hindrade pressarfoten på något sätt. Jag blev väldigt ledsen och knapphålen såg ut som modern konst när jag var klar (fick sy på känn och är nybörjare).
Så allt fungerar inte alltid, men när det fungerar är det bra.
En sådan har jag till min Singer också och jag har samma erfarenhet. Den fixar inte en tjock söm i närheten. Men när den fungerar så är det bra...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-26, 23:29   #7
mumlan3 mumlan3 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 32
Mitt absoluta råd för symaskin är Pfaff med övermatare. Jag har en liten gardinaffär och syr nästan allt jag säljer, min maskin köpte jag för 6,5 år sedan, har bytt nålträdaren en gång annars bara servat. Den har en del dekorations sömmar inte så många men jag har aldrig saknat någon.

Min maskin heter pfaff tipmatic 6122.

Den är som duracell batteriet den bara går och går och går..........
mumlan3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons