Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-06-07, 15:52   #1
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Kan man få för mycket?

Dagens stora fråga jag ställer mig själv är om man kan få för mycket, för mycket av allt. Jag håller på att städa bland mina handarbetssaker, jag har inte så mycket tyg, det skulle jag vilja ha mer av. Jag har två symaskiner, en stickmaskin, 7 banankartonger med garn, en vävram, drygt 60 tidningar och böcker om handarbete, massor med tråd, nålar och MINST 3 uppsättningar av alla stickor som finns tror jag, jag har knappar till tusen och inte plats med mest någonting. Så kan man få för mycket handarbetssaker? Jag tror inte det men det är inte roligt att få ordning på det hela.

Med tanke på att jag bara är 21 så vill jag inte veta hur mitt hem ser ut när jag är 50 :D

Jag ville bara lufta mig och säga trevlig solig helg till alla (:
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 16:04   #2
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
:-)))
ja, inte tror jag det blir färre saker.
(vis av erfarenhet)
Vet inte heller var jag ska göra av alla mina saker.
Och mer vill man ha.
Jag är "bara" 52...undrar hur det är när man är 70.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 17:10   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Å jag har precis flyttat mitt arbets/syrum ner i källaren. Plockade över allt tyg i nya fina lådor från IKEA och insåg då att jag har 390 liter tyg, plus allt som ligger tillklippt och alla småbitar... Och sen har jag ju alla andra prylar (tidningar, silverleraprylar, tråd, garn, maskinbroderitillbehör, ull till tovning mm). Tur det nya arbetsrummet är större än det gamla! Å jag är bara 33...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 17:35   #4
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag är inte mer än 23 men har 5 dockor, 4 maskiner, 2 stora hammarplast-backar, en garderob, 5 stora bokhyllor, en trådkorgshurts, en del rullar och en del lådor med tyg.
Utöver det finns 3 hyllmeter böcker och tidingar, en stor gammaldags koffert med skinn och läder, en frys utan mat men med en hel del päls...
Och då har jag inte ens börjat räkna upp knappar, band(2 flyttkartonger, drygt), mönsterpapper, trådar, broderisaker, smyckestillverkningsgrejjer...
Min slutsats är för närvarande att, ja, man kan få för mycket saker - i förhållande till utrymmet man har =)
Det är _förfärligt_ trångt i mitt syrum, även när det är kliniskt städat och i ordning.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-07, 23:27   #5
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Tänkvärt till alla tygsamlare

Tyg isolerar skåpet där det förvaras.
Tygköp hjälper till att hålla konjunkturen igång.
Tygköp är billigare och roligare än psykoterapi.
Tyg behöver inte förvaras i kylskåp och inte tillagas för att njutas av.
Tyg behöver inte matas, snytas, bytas på eller motioneras.
Tygköp är inte omoraliskt, olagligt eller fettande.
Tyg lugnar nerverna och tillfredsställer.
Tyg är bra för att täcka tidigare tomma ytor; strykbrädan, matrumsbordet, gästrummet…
Tyg tillfredsställer din längtan efter skönhet och inspiration, åtminstone fyra gånger; när du köper det, där du tittar på det, när du syr av det och när du använder den fantastiska sak det blev av det till sist.
Tyg är oftast billigare än bildelar, båtprylar, golfartiklar och fiskedon.
Den som har mest tyg vinner.
Du får köpa mer tyg – det är du värd
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-09, 01:53   #6
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Bra sagt!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-23, 22:49   #7
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
HAA HAA Haaa underbart johanna det var dagens bästa skratt
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 13:01   #8
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Jag vill inleda med att säga att jag är likadan, jag har massor med tyg hemma, men likväl springer jag iväg och köper mera.

Kanske borde man(jag) ta och tänka till lite och faktiskt inse att det är "lyx" att ha så mycket tyg liggandes och kunna ta fram och använda när man vill. Kanske borde man(jag) inte klaga på stöket som blir utan se till att sy upp lite tyg innan man köper mera...

...en tanke bara...men gör som ni vill (som jag) och fortsätt fyll skåp och lådor.
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 13:25   #9
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Jag blir faktiskt lite avundsjuk när jag läser hur mycket prylar vissa av er har hemma. Tyvärr så bor jag i ett litet studentrum och har inte så mycket plats eller pengar över för så värst mycket tyger. Men jag har i alla fall en liten låda med silverlerasaker, en liten låda med spets & band, en låda med pennor och papper, en hyllmeter böcker, en symaskin och en halv byrå med tyg. I mina hobbys ingår även min dator, scanner och wacom tablet.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 14:26   #10
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
...och så har jag gått och gjort det igen. Kunde inte motstå Panduros rea, märkte att det var högt tryck för de hade redan fått problem och fått åtgärda vissa "tekniska problem" och så var redan en del som jag velat köpa slutsålt.

Nathalye: Det verkar som om du ändå har en hel del av lite av varje. Gläds åt det du faktiskt har istället!
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-24, 21:38   #11
Tygoman Tygoman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 74
Underbart, här är jag bland människor som förstår mig! :-)
Tygoman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 08:16   #12
leva leva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 3
Wink Tygsamlare

Läste inläggen här från alla själsfränder som samlar på tyger visade min man , som anser att jag har för mycket tänkte han skulle se att jag faktiskt inte är "värst"
men som den noggranna människa han är, tog han och mätte garderoben,alla plastbackar och den nya hylla jag köpt (för att få lite mer plats för tygerna)och ,tänk, han kom fram till ca. 900 liter
leva är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons