Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-02-15, 15:44   #1
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Exclamation Svara i gästboken

Jag är säker på att jag har läst den här frågan här förut, men nu hittar jag inte den så jag skriver en ny

Varför är det så att när man svarar på ett inlägg i gästboken så hamnar svaret i min egen gästbok?
Hur ska den jag skrivit till då veta att jag har svarat?
Går det inte att göra så att svaret hamnar i gästboken hos den man svarar åt?
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-15, 15:54   #2
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Mycket bra fråga! Det har jag undrat över och smått svurit över att det inte är så. Det är inte alltid man hittar tillbaka till just den personen och kan få svaret.

Kanske skulle det vara bra med en markering/notering på min profil att ett svar har gjorts på ett inlägg i en gästbok som jag har gjort.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-15, 16:16   #3
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Tror ni inte det är så att det står i båda gästböckerna, den du skrivit i och din egen &så?
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-15, 16:31   #4
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Nä det gör det inte, inte vad jag kan se. När jag går in och läser mina egna svar i min gästbok och väljer den personens profil och gästbok finns inget av det inlägget där.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-15, 18:56   #5
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att svaret hamnar under frågan i din gästbok... Frågan och svaret hör ju ihop, eller hur? Det är ju inget mailsystem, och den som ställt frågan i din gästbok får väl gå tillbaka och kolla. Det kan dessutom vara andra som läser frågorna du fått i din gästbok, och vill då förstås kunna se svaren där och inte behöva gå till avsändarens gästbok först.
Annars kan du ju alltid själv gå in på personens sida och göra ett inlägg i dennes gästbok istället, om du vill vara säker på att svaret ska gå fram.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 07:35   #6
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 58
Tycker också det vore bra om man på något vis kunde se om någon svarat på gästbok. Jag hade just en liten konversation med en tjej som undrade lite om olika textilutbildningar och hade jag inte gått tillbaka och tittat på mitt eget inlägg så hade jag aldrig sett att hon frågat mer! Hon uttryckte tacksamhet över svar på ett sätt som i mina ögon antydde att hon kanske inte fått svar på alla frågor hon ställt på det viset....

Jag håller med om att fråga och svar hör ihop men när man kan välja att svara i sin egen eller i annans gästbok blir det väldigt rörigt, speciellt då det inte finns någon funktion för att se att svar har kommit.

Jag kanske är communityskadad men jag tycker det vore bra med lite tydligare signaler på att svar och inlägg dykt upp.
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 08:17   #7
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
En gästbok är ju en gästbok, och är väl egentligen inte avsedd för regelrätta konversationer. Behöver man ställa en viktig fråga, så är det väl bättre att skicka ett meddelande till personen och på så sätt påbörja en helt normal mail-konversation.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 10:53   #8
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag brukar skicka svaren med vanlig email via personens medlemssida.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03, 12:19   #9
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Om jag får gästboksinlägg att besvara så brukar jag besvara dessa genom att gå in på skrivandes gästbok och svara där. Men dock kanske det borde framgå att svaret inte syns i dens gästbok man svarar till utan sin egen om man använder svarsfunktionen i sin egen gästbok.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons