Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-02-05, 19:00   #1
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Stickkafé i Lkpg

Vet att det fanns några som samlades för att sticka tillsammans på kafé för något år sedan. Är det någon som vet om detta fortfarande finns kvar i Linköping?
/Katarina
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 10:39   #2
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Javisst finns det kvar! Det finns t.o.m. flera olika Stickcaféer i Linköping. T.ex. med Linköping knitters http://lkpgknitters.blogspot.com/ (nästa träff är redan i eftermiddag) och i garnaffären Garnverket: http://www.garnverket.se/stickkafe.shtml.

Finns även på Åbacka Café vid Stångån (precis vid Drottningbron) och någonstans i Gamla Linköping tror jag, men de två senare har jag ingen mer information om.

Jag kan varmt rekommendera detta sätt att umgås! Kravlöst, mysigt och väldigt avslappnat. Massor med olika sorters människor, mycket varierande kunskapsnivåer och stor grad av hjälpsamhet.

Vi kanske ses?

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 15:37   #3
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Åhh vad kul det låter! Är det bara att komma förbi om man är intresserad? Idag är jag uppbokad, men nästa vecka?

/Katarina
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 18:25   #4
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Absolut, det är bara att komma förbi. Det krävs ingen föranmälan eller något sådant. Spana efter ett sällskap med stickningar (sitter oftast i den inre delen av fiket) och sedan är det bara att gå fram och säga hej och slå sig ner. Alla är vana vid att det kommer nya besökare då och då så ingen tycker att det är konstigt att en "främmande" kommer och gör oss sällskap. Sedan är det bara att plocka upp stickningen och prata så mycket eller lite man känner för

I övrigt funkar det så att man kommer när man känner för det och stannar så länge man har lust. Det brukar alltid vara några som dyker upp redan vid 17-tiden och sedan kommer och går folk allteftersom beroende på vad man känner för.

Hoppas att vi ses! (det är dock inte helt säkert att jag kommer just på onsdag, det beror lite på hur sent jag blir kvar i skolan)

/Ilsefin

Senast redigerad av Ilsefin den 2009-02-06 klockan 19:04.
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 23:37   #5
snarret snarret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 54
Vad mysigt det låter! Kanske borde jag med börja gå på stickcafe Och vad schysst att det finns så många i Lkpg
snarret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 14:19   #6
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Citat:
snarret skrev: Visa inlägg
Vad mysigt det låter! Kanske borde jag med börja gå på stickcafe Och vad schysst att det finns så många i Lkpg
Ja, det tycker jag du ska göra! Och man kan ju testa att gå dit en eller ett par gånger och se hur det känns, och sedan strunta i det om man inte gillar det. Och eftersom vi träffas på café går det ju t.o.m. att gå dit och "smygtitta" lite från ett annat bord för att få en uppfattning om hur det är.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 20:16   #7
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Efter en koll i kalendern insåg jag att onsdag inte funkar, inte nästkommande fredag heller. Men sedan så!
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons