Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-30, 21:12   #31
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ena stunden säger du att man ska vara som man är och i nästa att det är okvinnligt med små bröst. I mina öron blir det väldigt motsägelsefullt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 21:15   #32
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Alvan skrev:
Ena stunden säger du att man ska vara som man är och i nästa att det är okvinnligt med små bröst. I mina öron blir det väldigt motsägelsefullt.
man skall vara den man är men jag tror ändå att de flästa kvinnorna vill ha normalstora bröst
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 22:40   #33
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Madde ! Det finns väl inget som säjer vad som är normalstora bröst. Brösten skiljer sig åt i både storlek och utseende prisis som vara näsor och öron och allt annat.
Det är just sådana här korkade diskutioner som driver på att flickor med helt vanliga fina bröst förstör sin kropp med operationer.
Alla ni som har era egna bröst små eller stora
var glad åt dom, dom skänker ju er trevliga känsler när någon rör vid dem och ni kan amma era barn helt förträffligt ovavsett om dom är stora eller små.
Det handlar absolut inte om kvinnlighet.
Jag tycker faktiskt synd om alla unga flicker som växer upp idag och matas med att man skalll se ut på ett visst sätt för att vara nöjd med sin kropp.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 22:41   #34
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Citat:
Alvan skrev:
Ena stunden säger du att man ska vara som man är och i nästa att det är okvinnligt med små bröst. I mina öron blir det väldigt motsägelsefullt.
Enig i det Alvan skriver - det är nästan som man skulle tro att madde_madde är en kille...I tonåren kanske? God tid har han/hon i varje fall - 99 inlägg på 5 dagar och inga som handlar om sömnad - det är nog ny rekord för sysidan...
/Alice
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 22:49   #35
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
altikh skrev:
Enig i det Alvan skriver - det är nästan som man skulle tro att madde_madde är en kille...I tonåren kanske? God tid har han/hon i varje fall - 99 inlägg på 5 dagar och inga som handlar om sömnad - det är nog ny rekord för sysidan...
/Alice
nä någon kille är jag inte.

Vill man så har man tid att skriva här
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 14:56   #36
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag håller med, det här börjar likna personangrepp!
Tyvärr fick vi med små bröst inte välja storlek på dem!!!
Kvinnligheten sitter inte i hur stora tuttarna är!
Och de fungerar alldeles utmärkt till vad de är ämnade till.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 15:02   #37
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Håller med er som skriver att kvinnligheten inte har med jättestora bröst att göra.
Jag har a-kupa, men känner mej inte mindre kvinnlig för det. Dom passar bra till min längd och vikt.
Visst brukar jag bli avundsjuk på dom som har större, å brukar tänka att "kunde jag inte fått b iaf" men jag trivs ändå med mina a.
Å som tur är så finns det killar som gillar små bröst,å min är en av dom
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 15:22   #38
Renvaktar Renvaktar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 35
Jag har läst inläggen och håller med. Kvinligheten sitter inte i bröststorleken. Jag är 21 år och har 65AA och ingen kille har någonsin klagat på dem. De enda som kommenterat dem på ett kritiskt sätt är tjejer! Tjejer med C-D kupa oftast! Jag kan erkänna jag funderat på förstora dem men insåg att dem är fina som dem är. Tids nog blir dem nog större.
Visserligen är de svårt, för inte säga omöjligt, att hitta en BH som ser "vuxen" ut och inte har enorma Snobben-tryck på kupan, men de är ju bara att sy en själv.
Renvaktar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 15:44   #39
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tjejer, låt oss enas i att vi är nöjda med oss själva och som vi blev skapta. Det finns inte en given form och normalt existerar inte. Vi är som vi är och inget annat. Var stolt över dig själv och strunta i vad andra tycker är normalt eller lagom. Så typiskt svenskt dessutom "lagom". Försökte översätta det till en amerikan på en kryssning men hittade inget att jämföra med. Så typiskt svenskt så det existerar inte utanför vårt lands gränser. Stor eller liten byst, var nöjd för du är född med den.

glömde en sak...
Stavningen sätt passar inte så bra här, sett ska det vara. Har inte kvinnor sett.....
Petitess men ändå

Senast redigerad av Delfintua den 2006-12-01 klockan 15:48.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 16:05   #40
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
tack för alla åsikter

alla har vi olika åsikter.
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 16:26   #41
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Stor byst, liten byst, sak samma! Vi pratar om olika storlekar på körtlar bestående av fett och bindväv!
Visst, bröst har väl sin charm men en hel diskussion i ämnet om hur stora de ska vara tycker jag inte är befogat.

Jag tycker lite synd om dej madde_madde för du verkar inte överdrivet stolt över dig själv.
Tänk på att vi alla föds olika och kommer så förbli. Det finns inget utseende som är bättre än något annat, allt ligger i betraktarens ögon. Nästa gång någon tittar på dig så var stolt över dig själv.
Alla är vi lika mycket värda, oavsett bröststorlek.

Kram
Sara
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 16:33   #42
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Glasspiraten skrev:
Stor byst, liten byst, sak samma! Vi pratar om olika storlekar på körtlar bestående av fett och bindväv!
Visst, bröst har väl sin charm men en hel diskussion i ämnet om hur stora de ska vara tycker jag inte är befogat.

Jag tycker lite synd om dej madde_madde för du verkar inte överdrivet stolt över dig själv.
Tänk på att vi alla föds olika och kommer så förbli. Det finns inget utseende som är bättre än något annat, allt ligger i betraktarens ögon. Nästa gång någon tittar på dig så var stolt över dig själv.
Alla är vi lika mycket värda, oavsett bröststorlek.

Kram
Sara
jag vet
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-04, 16:47   #43
Chris-KW Chris-KW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 4
Hej
har inte följt denna diskution utan bara läst några inlägg, kan bara säga själv att det finns många olika förlopp,som man får höra
själv råkar jag komma på mig gång efter gång och rodnar inom mig när jag ser hur vackra många är
men ofta är det som jag tror omärkbart för andra även när jag tycker att jag glor så sverer jag snabbt bort med blicken
mina är små och olika formade ,kanske därför
Vänligen
Chris
Chris-KW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-07, 14:55   #44
klyka klyka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 48
Citat:
madde_madde skrev:
jag tycker bröst är kvinligt dvs bröst i naturlig storlek
Bröst i naturlig storlek = bröst utan silicon, right?

Bröst är grymt snyggt att ha, oavsett storlek. Många (jag t.ex.) kopplar ihop väldigt stora bröst med gamla tjocka mormödrar, vilket inte är positivt i alla fall :P

Jag har också svårt för bh, tycker bara att det kliar, glider runt och stryps :P
klyka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-07, 22:27   #45
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Istället för att tala om kvinnlig och manligt tycker vi att man bör fokusera på individen, alla är vi människor.

Kvinnligt och manligt ligger mycket i känslan också, det är ingenting som man kan gå runt och sätta som stämpel på folk. Det blir så fel! Och oj så fel det blir när man blandar in saker som kroppsdelar.

Nej sluta prata om kvinnligt och manligt, prata om mänskligt! Vilket inte betyder att vi syftar på någon slags könsneutralitet. Vi har bilogiska kön men dessa bör inte jämställas med kvinnligt och manligt. Dessa benämningar verkar vara någonting som bara existerar i våra tankar, en del av vårt sociala arv och våra fördomar.

Alla människor är vackra på sitt sätt, man har ingen rätt att gå runt och döma, måste man så kan man göra det tyst för sig själv!

Se människan och inte allt det där andra.

/Daniel och Katarina
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons