Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-09, 22:02   #16
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
TeknikFreek skrev:
Men jag har faktiskt också lagt ut en bild som inte handlade om mina alster,utan en rolig bild bara på mitt husdjur.
Jag har inte uppfattat det som det skulle vara otillåtet.
Detta har varit uppe tidigare. Bilder på djur och andra icke syrelaterade grejer ska egentligen inte finnas i albumen. Vill man visa upp något kul som hänt eller liknande så kan man göra det med en bild i "fritt forum". Där kan man ju ventilera lite allt möjligt som inte har med syende att göra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 08:40   #17
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Hej

Jag missade kommentaren som vanligt men fin va klänningen i allafall. Även modellen är söt.
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 10:46   #18
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag la in min kakadua under rubriken Annat,där tyckte jag den passade.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 13:08   #19
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Re: Hej

Citat:
skumnorpan skrev:
Jag missade kommentaren som vanligt men fin va klänningen i allafall. Även modellen är söt.
Hej!
Kommentaren är kvar såvitt jag kan se, så du kan inte ha missat den
Hur som helst så tycker jag att man kan få lägga in någon enstaka bild som inte har med sömnad att göra, så länge man inte enbart ägnar sig att lägga in sådana bilder.
Själv lade jag ju in en bild på min 40-årstårta , och fick så många trevliga kommentarer på den bilden, så den kan jag ju inte ta bort.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 14:10   #20
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Angående den "Elaka kommentaren":
Det handlar ju om en mycket ung dam som har komemnterat bilder. Tjejer i den ålderna har, om jag inte missat alltför mycket, för vana att deltaga i internetforum som "Lunarstorm" eller "Snyggast". Alltså sidor för medborgare av det mer omogna/barnsliga slaget som fixerar sig vid bl.a. sitt och andras utseende eller klädsmak, mobiltelefonmärken et caetera. Det finns tummelplatser för alla, alltså även för personer av mycket låg ålder eller med dessa i mitt tycke intellektuellt sett väldigt outvecklade intressen.

Jag tror att Julia helt enkelt är van vid en annan jargong och sed än den som är bruklig på sysidan, och kanske inte menar så illa egentligen. Talar först och tänker sen alltså.

Jag själv inser att jag bör använda mig av en annan vokabulär och stil här på sysidan, än den som är bruklig på andra forum jag är aktiv på, Jag är förstås normalt sett jäklig trevlig av mig, så någon större ansträngning är det ju inte här hos er.

Jag håller annars med om att albumen i absolut huvudsak bör hållas till sömnadsrelaterade bilder om det inte handlar om aldeles speciell kreativitet som man inte kan låta bli att visa upp, Gunllas tårta alltså Vad fanken, du fyllde ju år, klart att du skall visa upp en sådan prakttårta!
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 16:30   #21
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Tycker oxå det var en taskig kommentar den tjejen skrivit. Jag har sett på nån annan bild har hon kommenterat att det här är en sysida, för att hon trodde att föremålet på bilden var en målad teckning, (eller nåt sånt, kommer inte riktigt ihåg vad det var) men själv lägger hon inte upp nån sömnad alls.


Nu när det ändå var på tal om reglerna så måste jag passa på att fråga;

Får man bara lägga upp bilder på sånt man har sytt, eller får man lägga upp bilder man gjort på annat sätt oxå?
Tänkte jag har lagt upp ett par örhängen som jag gjort, men inte sytt...
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 17:51   #22
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Ska man ge kritik så ska det vara konstruktiv kritik! Som har med ämnet att göra. Punkt.

Angående bilder som inte är på ett specifikt hantverk förknippat med sömnad, så tycker jag det är ok sålänge bilden har någon anknytning till ämnet, tex en bild på en smart lösning av det ena eller andra slaget.

Senast redigerad av morrflickan den 2006-07-11 klockan 21:56.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 19:05   #23
brodyyr brodyyr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 10
Citat:
idamarja skrev:
jag kollade just upp kommentaren för att hänga med i diskussionen. men jag förstår inte riktigt kommentaren, den kanske är redigerad eller sencurerad efteråt? Så här såg den ut när jag läste den "vilken fin modell du fick då men fin kläning" det ser ju ut som nått e borttaget, eller så.
Några här har inte förstått vad IRONI är för något. Kommentaren är IRONISK! Hon menar alltså att modellen INTE var fin, men att klänningen var det... och satte en 1:a på alltsammans, bara för att det var så kul.

Hur hennes storasyster kunde sätta en 2:a på en fantastiskt proffsigt sydd korsett är en gåta för mig... men jag tror att dessa båda flickungar endast är avundsjuka.

Senast redigerad av brodyyr den 2006-07-11 klockan 09:17.
brodyyr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 19:18   #24
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Jag håller förvisso med själva poängen i denna diskussion (inte ge taskiga kommentarer, hålla sig till sömnadsrelaterade saker när man lägger upp bilder), men någonstans på vägen tycker jag att denna diskussion blivit rent av taskig. Nu börjar det närma sig skitsnack, och det är väl inte bättre än att ge taskiga kommentarer?
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 09:05   #25
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Instämmer

med föregående talare, dessutom är det en viss skillnad mellan att skriva att man tycker en korsett är snygg framifrån men inte från de andra hållen och att negativt kommentera någons utseende.
Personangrepp är aldrig okej.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 09:43   #26
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Jag har skickat meddelande

till flickan som gjort kommentaren och bett henne läsa reglerna. Det är inte ok att göra så och jag hoppas och tror att hon förstår det, yngre har ju förstås ett annat sätt att läsa och kommentera på på internet, men här är vi många åldersgrupper och har annat gemensamt och det ska respekteras.

Vänlig hälsning Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 10:54   #27
siri. siri. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 18
får ge betyg 1, men fel grund.

Självklart är det så att man får ge en person en 1 i betyg.
Men, den komentaren är så illa ute.
Det är ett personangepp.
Hon skriver ju till och med att klänningen är fin, ändå får den en 1:a.
Peronsnen måste ha svårt att skilja på saker.
och att tänka sig in i hur andra människor känner.
Illa!
/kram Annika
siri. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 11:25   #28
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag tycker faktiskt att det urartar lite jag kan inte se att det hon skrivit är så mycket att hänga upp sej på .Det kanske är bättre att ta bort betygssättningen. så det inte missuppfattas om du ger betyg 1 .När nu detta bytyg finns så måste du ju få använda det. Du siri pratar om personangrepp kan inte upptäcka något sådan.där finns ju inget nedsättande om personen.
Det är ju så att alla inte förstår eller bryr sig om dom sårar någon.

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-07-11 klockan 11:31.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 12:08   #29
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Personangreppet finns i början av kommentaren, dvs "vilken fin modell du fick då " som alltså är att betrakta som ironisk eller sarkastisk. Det kan vara svårt att i en skriven text på Internet avgöra om någon är ironisk, men eftersom meningen fortsätter med "men fin klänning", så förstår man att hon är ironisk i början av kommentaren.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-11, 12:51   #30
siri. siri. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 18
Ann-Christine, läs gunnilas inlägg, så förstår du var personangreppet finns i det hela.
Om hon tyckte att klänningen vad fin? varför satt hon en etta?om hon däremot hade någon annan synpunkt som gjorde att betygen sjönk borde hon skrivit med det , för just nu tolkar man det som att ettan är där pga modellen.
siri. är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons