Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-12-19, 17:45   #1
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
IKEAs tyg DITTE

Jag brukar köpa deras tyg Ditte när jag bara behöver sy upp nått test eller vill ha något billigt som foder etc. Idag var jag på IKEA i Sundsvall och de säljer det röda tyget för 5 kr metern, Jag tog en hel bal och bara vägde och gick till kassan. För 5 kr metern behöver jag inte ens fundera om jag ska 5 eller 6 meter kändes det som. Inget vidare tyg att sy gardiner av eftersom det är bomull och bleks väldigt men det finns ju så mycket annat
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 18:19   #2
lielta lielta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 81
Jag håller med dig! Dessa tyger är bra att provsy i. Jag har köpt flera färger, men endast sytt prover i rött. De övriga har jag kvar. De ligger bra där de ligger!! Hyllvärmare!
lielta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 18:47   #3
redpoison redpoison är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 15
åh vad toppen för dig!

men plågsamt för mig, har alldeles för långt till ikea.
redpoison är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 20:07   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag använder ofta svart Dittetyg till mina klänningar. Kvalitén varierar från gång till gång, men med några få undatag har det vart bra nog. Färgen håller att tvättas förvånansvärt bra, men ljusäktheten har jag ingen koll på.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 08:45   #5
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Oj då kanske det är värt ett besök och se om de har något 5-kronors kvar.
Jag brukar köpa deras lakan "Knoppa" och använda att sy toiller i, det är också billigt 250 cm för 19:-.
Jag brukar också passa på att köpa billiga "fleece"-pläder på t.ex. Jysk och Rusta och sy upp lite olika modeller, kvaliteten är inte den bästa men duger gott att använda som testmaterial. Just nu håller jag på och syr en one-piece-overall i ett lila fleece som jag köpt på Rusta för 10:-/pläd. Det är en test till yngsta barnbarnet till julklapp och efter jul får hon följa med och välja riktiga tyget om hon vill.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 09:14   #6
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
lila

Hmm jag älskar ju lila så jag kanske ska ta en lov om rusta och se om de har några billiga fleeceplädar i lilla även här. Jag brukar sy mysbrallor åt barnen av fleece. Skönt att softa i hemma.

Var in på reahörnan på ikea och då sålde de ut hela balar av ett tyg som jag vet håller bra kvalité. 15kr metern men behöver jag 35m? Tveksamt och är lite osäker på trycket. Det är vit botten och som elaka masker på. De ingick i en serice som bla hade en stadssiluett och en lovikka möter manga tyg. Det sistnämnda köpte jag och sydde gardiner av till min son. Men alla verkar ha utgått ur sortimentet. Hittar inget på IKEAs hemsida.
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons