Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-16, 13:32   #16
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Det verkar inte vara samma version som vi har, så här står det för mitt program: V2.0F SP1 7 april 2005 (65-1560)

Datumet tror jag anger när jag uppdaterade programmet, SP1 betyder Service Pack 1 tror jag. Jag uppdaterade programmet från Janome sidan.

Jag ångrar detta nu eftersom jag tycker att det hela fungerar sämre på flera sätt, bland annat försvann möjligheten att ta in gif-bilder att jobba med.

Om problemet med att döpa om filer fanns redan innan uppdateringen vet jag inte, jag hade inte alls så mycket bilder då som nu.

Jag kan ju heller inte installera om Digitizer och strunta i uppdateringen, jo visst kan jag, men nu är min symaskin också uppdaterad och då måste även programmet vara det, har jag fått veta.

Att ta bort uppdateringen ur symaskinen är inte möjligt med mindre än att jag lämnar in den för att få det gjort, vilket skulle kosta en hel del.

Jag har påtalat allt detta där jag köpte maskinen, som sagt, och också för generalagenten, som lovade ta reda på lite olika saker som jag undrade över och ringa mig sedan. Det är cirka ett halvår sedan nu, jag väntar fortfarande... eller rättare sagt så har jag nog gett upp.

Jag får nog helt enkelt leva med det och göra det bästa av situationen, men det retar mig att inte få den support från försäljaren som jag behöver!

Hur gör du för att öppna broderiet från Design Gallery? Jag trodde att jag kunde dubbelklicka på bilden så skulle den komma upp i arbetsfönstret, men så är inte fallet. Någon annan funktion har jag inte upptäckt ännu.

Jag har ju börjat byta filnamn i utforskaren nu bara för att slippa förlora broderier. Det skulle ändå vara lättare i Design Gallery om det skulle fungera, där ser man ju bilden menar jag, inte bara ett filnamn.

Det är ju allramest köpta bilder i jef-format som jag har, jag har inte testat något annat så mycket så att jag kan avgöra om det är någon skillnad.

mvh Birgitta
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 17:35   #17
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag tror jag uppgraderade mitt program sommaren 2005, när jag bytte upp mig till Janome MC 10001.
Verkar som om man ska vänta med en ny uppgradering...
Bäst vore om du eller någon (?) klagade direkt till Janomes hemsida, dvs där uppgraderingarna hämtas. Om flera klagar över buggar, så kanske de rättar till det och lägger ut en ny version.

Jag högerklickar på bilden i galleriet och väljer i menyn som poppar upp (se bild). Alltså på samma sätt som när jag igår testade att döpa om filerna - högerklick... "Rename"... så högerklickar jag och väljer "Open" eller "Open with Janome Digitizer 10000". Hur gör du för att döpa om? Jag hittar inget annat sätt...
Prova om det går bättre att döpa om på detta sätt, men ta en säkerhetskopia först, haha
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-02-16 klockan 17:38.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 17:47   #18
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej igen!
När jag högerklickar och väljer "Rename" så får jag upp denna ruta, och här fyller jag i det nya namnet (utan filändelse!). Fungerar det så i din version också?
Du, nu ser jag, jag har min uppgraderingsfil kvar i min dator, dvs den som uppgraderade till den version jag har (hade inte något Design gallery alls innan), och den passar ju till MC 10001, och symaskinen uppgraderade jag inte när jag laddade ner och installerade denna.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-02-16 klockan 17:58.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 18:33   #19
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Nu har jag lärt mig något nytt igen, eller det var snarare du som lärde mig det...att öppna filen direkt från Design Gallery. Hitills har jag gått över till arbetsfönstret och öppnat därifån.

Jag vet att jag lätt fastnar i den gamla vanliga ordningen som jag en gång börjat med, som detta att öppna filen t.ex. Det är därför som jag undrar om jag gör något grundläggande fel när jag ska döpa om bilderna. Jag gör precis som du visade med dina bilder nu, det ser precis likadant ut i mitt program också. Jag vet heller inget annat sätt att göra det på, men bilderna försvinner ändå ibland.

Jag köpte min maskin 2001 och vad jag minns så uppgraderade jag både den och programmet 2005. Om det var rätt som dom sa att jag måste uppgradera båda, det vet jag inte, kanske var det bara någon slags försäljningsteknik, vad vet man, sådant finns det alltför mycket av ibland.

Jo jag har funderat på att klaga direkt till Janome sidan, kanske gör jag det nu när det hela har blivit aktuellt igen. Långa tider får det bara vara som det är, men du har rätt, om ingen klagar så görs heller ingenting.

mvh Birgitta
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 18:51   #20
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag köpte ju min maskin 2005, och då var den redan färdiguppgraderad till 10001, så det enda jag behövde göra var att uppgradera Digitizer. Jag behövde det egentligen inte för att kunna använda maskinen, för jag fick med Customizer 10000 Plus också, och kunde föra över broderier till symaskinen därifrån istället. Efter uppgraderingen kunde jag dock föra över dem direkt från Digitizer, och fick dessutom Design Gallery, något som jag hade saknat...
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 19:14   #21
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag har av praktiska skäl min symaskin uppe och datorn nere, det finns inte plats för båda på samma plan, och använder minneskortet för att föra över broderierna till maskinen. Det fungerar bra tycker jag förutom att det blir en del spring upp och ner i trappan ibland, men lite motion skadar väl aldrig, ha ha.

Gör du dina broderier själv eller köper du färdiga? Du har ju lagt ut en hel del här på sysidan att ta hem för oss övriga, tack för det! Jag har faktiskt en särskild mapp som heter Gunilla Hultin ska du veta, för att inte blanda ihop dina bilder med alla andra som jag kan brodera på allt möjligt och sälja som jag vill.

mvh Birgitta
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 19:49   #22
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag gör mina broderier själv för det mesta. Testar en del annat också förstås, såsom "soffan" med garnbroderi som jag lagt in i albumet.
Kul att du har en mapp med mina broderier, haha . Det trodde jag inte. Då kan du ju testa att döpa om dessa hej vilt...och det gör då inget om de försvinner, för de finns kvar här att ladda ner igen .
Trevlig helg!
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 20:11   #23
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Tack för det! Hoppsan, det var visst fredagkväll, min man och jag sitter här vid varsin dator, han gillar båtar och jag gillar att sy.

Nu ska jag nog kolla ditt album. Trevlig helg!

Birgitta
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons