Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-14, 08:48   #136
Ewa_ Ewa_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 15
Tackar swapmamman, så många block du fått hålla reda på. Hur många var vi som skickade block?
Jag fick jättefina block, som jag bara snabbt hann kolla in innan jag stack iväg till min vävgrupp. Det blir nog några roliga kvällar framöver.
Ewa_
Ewa_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 15:41   #137
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Tack for de 8 sett, som jeg fik i dag! De er rigtig fine allesammen.
Men et sett har jeg selv sydd, så hvis nogen också har fået sine egne block, så kan vi byta.
Jeg rejser fredag og kommer inte hem för den 28. maj, så enten för eller efter! Kontakt mig, hvis der er nogen, der er interesseret i 2 sort/lakröda block.
Tack fra Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 18:48   #138
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Även jag fick 8st set av mycket välsydda block idag. Jättestort Tack till er allesammans som har bidragit med blocken. Vet ej riktigt ännu vad jag skall göra med dem, men det blir någon bild så småningom. Ett stort tack till Åsa oxå som har varit swapmamma, bra jobbat.
Kram från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 19:09   #139
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Kul att ni är nöjda med era byten. Jo det var, om jag minns rätt, 13 st varav en som bytte 1set, en som bytte3set o en som bytte 6set sen tror jag all andra bytte 8 set så det var tur att jag kunde vara på jobbet o swappa o många block blev det. Lite snurrig var jag allt i knoppen när jag höll på. Men än så länge verkar det ju inte va så himla mycket fel. Det största felet är väl att jag inte har sytt några donutsar själv
Tack för att jag fick nöjet och förtroendet att sköta detta byte. Och chansen att se alla donutsar på riktgt det var jätte mysigt att gå o titta på dom.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-14, 19:17   #140
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Det var jag som bara gjorde 1 set!!! Jag gjorde egentligen 1 till men det höll inte måttet. Men det är en mysig teknik.
RutViola
www.metrobloggen.se/RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 10:44   #141
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
hallå alla tjejer. Undrar bara om alla fått sina block än?
Är det någon som börjat sy med sina block än o isf vad. Är bara lite nyfiken.
ÅsaS
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 11:24   #142
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Se tv-video klip med Ditzy Donuts swap

Se dette video-klip fra Dansk TV2/Fyn med lidt Dansk Patchwork Forenings Träf i wekenden 30.-31. august.
http://www.tv2fyn.dk/video/16400

Kan I känne igen blokkene fra swap med Ditzy Donuts? Jeg har syet mine block sammen og lånt den ud til den affär, som Danewood quiltrammer havde på Träffet. Og den er kommet i centrum! Men jeg så også mange quiltare, som studerede og rörte ved den, som den var spännt ud på den store "Quilting Bee".
Jeg skal visa hele quilten, når den er färdig.
Hilsen fra Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 11:57   #143
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Vill oxå vara med men är helt nybörjare i block o dyl så ni får ha överseende om det inte blir så bra *L* men ska öva ......
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 12:13   #144
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Denna swap slutade i maj 2008, men hvis nogen er interesserade, kan vi swappa igen? Blocken er kul at sy.
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 20:01   #145
Jensan Jensan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 40
Tjusigt Hanne! Inte dåligt att komma med på TV!Och det blev så fint också. Själv ligger mina block i en fin hög här hemma och väntar på ytterligare inspiration - kanske var detta rätt "push" för att ta nästa steg. //Jenny
Jensan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-01, 21:00   #146
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Da jeg syede 16 block til swappen, syede jeg dobbelt, så jeg havde blocke til en quilt. Den skal quiltes nu./Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 06:57   #147
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Blocken samlet

Nu kan I se alle mine Ditzy Donuts block fra swapen samlet, jeg har lagt et billede ud i et album.
Hilsen, Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 19:03   #148
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Hej!
Det var länge sedan vi höll på med detta, men jag håller nu på att montera alla mina rutor till ett lapptäcke. Jag har två omgångar lika, så om någon inte sytt färdigt och vill byta ett set: Hör av er. Det är ju roligare om alla är olika, eftersom alla de andra är det.
Hälsn Helena
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 06:43   #149
dolov dolov är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 36
Hejsan

Vad roligt att det är fler än jag som tagit fram blocken,
själv gjorde jag klart min filt i måndags och tänkte lägga ut en bild på den igår men bilden ville inte lämna kameran, jag får trixa lite sen. Tyvärr Helena har jag inga block kvar, hoppas det löser sig för dig.
Kramizz/Doris L
dolov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 23:51   #150
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Citat:
Helena_B skrev: Visa inlägg
Hej!
Det var länge sedan vi höll på med detta, men jag håller nu på att montera alla mina rutor till ett lapptäcke. Jag har två omgångar lika, så om någon inte sytt färdigt och vill byta ett set: Hör av er. Det är ju roligare om alla är olika, eftersom alla de andra är det.
Hälsn Helena
Hej Helena
Jag har 2 set for myckat, som jag gerne bytar. Skicka meg en mail, så sender dig bilder, så kan du ¨bestemma, hvilke du vil have, så de ikke också er ens.
Hilsen
Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons