Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-01-21, 19:02   #1
Janoch Janoch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Question Gammal Pfaff vs Husqvarna

Ska köpa en begagnad maskin nu till slut; i butiken fanns en Pfaff 332 (som denna) och en Husqvarna 2000 "6010" (som denna).

Jag vill kunna sy jeans och skinn ibland; syr kläder. Har redan en overlock. Behöver inga "konstiga" sömmar, rak och zigzag räcker.

Priset är ungefär samma, båda nyservade och med tillbehör. Båda känns enkla att använda.

Försäljaren rekommenderade HQ:n pga 3-stygnszigzag och nedväxling (som ska göra den starkare). Här på forumet har jag läst väldigt bra saker om Pfaffen.

Vad tror ni? Ska provsy HQ:n nu.

Eller ska jag vänta på något mycket bättre?
Janoch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 13:14   #2
Janoch Janoch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Nu har jag köpt Husqvarnan; det som fick mig att välja den var förstärkt raksöm. Har aldrig tänkt på det förr, men det verkar ju användas väldigt mycket i kläder, och är snyggare än "svag zickzack".

Butiken erbjöd mig att köpa Pfaffen också för 1000kr!

Ska man slå till?

Det stora problemet är att jag inte har plats... Men jag provsydde Pfaffen också, och vilken styrka det var i den maskinen! Den kändes som om den skulle sy rakt igenom en telefonkatalog utan problem. Dessutom är den förbaskat snygg
Janoch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 15:38   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Pfaffen om du vill ha hållbar och stark symaskin som syr i allt möjligt med alla slags tråd o skit, den tuggar glatt genom allt.
Nackdel: inga "praktiska" sömmar utöver rak o zigzag.

Husqvarna om du vill ha många olika sömmar inkl nyttosömmar och ha två växlar vilket kan vara bra nog.
Nackdel: plastdelar inuti som går sönder lätt pga åldern.

Det beror på vad du ska ha den till

Jag har haft båda. Pfaff 332 har jag kvar den är den bästa hushållsymaskinen jag sytt på när det gäller prestanda o styrka. HQ2000 gick sönder och den har jag inte kvar pga jag var inte villig att betala ett par tusingar ellerså för nya delar och jag redan har "för många" symaskiner.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons