Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-03-19, 11:57   #46
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
VivoPlena skrev: Visa inlägg
Hon gnager ju aldrig när vi är hemma, då vet hon att hon blir bannad.
Aha, hon är väl uttråkad att vara ensam. Är det länge hon är ensam? Ibland kan det hjälpa att sätta hunden i en stor transportbur då brukar den lägga sig och sova.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 14:39   #47
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
VivoPlena skrev: Visa inlägg
Inte för den som har busiga husdjur dock.
Hehe bra att du nämnde
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 14:40   #48
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
[QUOTE=Delfintua;113435]
Citat:
VivoPlena skrev: Visa inlägg

Det enda man kan göra är att byta ut gnagandet på socklarna till annan leksak. Men det blir ett fasligt hoppande upp och ner och byte av gnaggrej. Om hunden är envis vilket min är. Dagens tips... byt socklar när hunden vuxit ifrån det

Addes.. vad är monotoniskt kostdiet? menar du samma dag ut och dag in, isf är svaret ja.
Ja jag menade. samma dag efter dag o samma kost jämt.

Men är hunden gammal? Så svårare.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 15:12   #49
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Tua (andra hundägare också), ang hunden med socklarna

Är det allvarigt? Men jag tycker inte så, men om hunden har psykiatriskt beteendeproblem, så måste sökas hjälp

Men det är väldig klassiskt beteendeproblem. Det förekom ganska often på mitt jobb (bara männsikorna, inte hundar )

Om hunden gnagar/river sönder mkt medan du är bort hemifrån. Det kan vara betydande bakomliggande beteendeproblem. Det är en sorts uppmärksamhets behov eller t.o.m. hämnad/provokation, dvs hunden: Jag är förbannad på dig för du lämnar mig ensamt, det är hemskt! Gör inte det igen, annars jag river sönder din jävla soffa! fisar

men hunden förstår inte att det blir dyrt där med skadorna som orsakar. Denna tanke existerar ej i hunds skalle. Det är en av de svårast uppgift att ta bort fulvanor när det gäller personer som är bort hemifrån o hunden är ensam hemma.

Ett tips är att ni kan kolla på tv-hundprogram, så där finns nåt bra tips som ni kan härma utifrån programmet o göra samma sätt inför hunden.

PS/OT. Vi familj har en väluppfostad äkta tysk schäfer, med rak rygg, inte som bild nr 1
Bild 2 (foto) är farsas hund.

Som ni ser bild nr 1, så är det enlig svenska kannelklubbs bestämda ras. Det är sjukt, galen! De får många höftproblem. missbildade medfödd. För (bakåt) 15 år sen schäfer ska vara rak ryggen. Varför svenska polis har slutat med det.
Jag tycker att det borde förbjudet! O Ändra det jävla höftproblem med bestämda rasen!
Bifogade bilder
  
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 02:54   #50
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är tråkigt att djur sönderavlas för att möta en viss estetik. Inte bara hundar utan också katter (perser t.ex) och andra djur...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 03:12   #51
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Det är tråkigt att djur sönderavlas för att möta en viss estetik. Inte bara hundar utan också katter (perser t.ex) och andra djur...
Ja fattar inte


Jag har perser själv, men det ska vara ca 1 cm djup nosen, inte platt, men dagens bestämd ras enligt att det ska vara platt som möjligt. För 10 år sen var det annat. Så irrande!
Honorna ska föda naturligt, inte absolut opereras eller så.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 09:20   #52
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, jag tycker att de platta perser ser arga ut... De med lite mer utbuktande nos ser väldigt söta ut.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 13:14   #53
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Citat:
Addes skrev: Visa inlägg
Alla har vi våra manier.
Lägg ert brev ni ska posta på dörrmatten innanför dörren. Så vet ni var ni har dem och glömmer inte att ta dem med.
Vi har satt fast en tvättklämma på ytterdörren med självhäftande teip. Där sätter vi brev som ska postas. Då glömmer man inte att ta dom och dom riskerar inte att bli trampade eller förstörda på annat sätt. Dessutom blir man påmind om det eftersom brevet syns bra då.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 13:21   #54
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vi brukar lägga våra brev på byrån alldeles vid dörren tillsammans med t.ex mobil osv, och det fungerar bra för oss.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 14:16   #55
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Jag lägger breven i skorna för då känner man att något ska göras. Skorna står på hatthyllan för valpen vill gärna smaka på dom.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 14:20   #56
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Addes skrev: Visa inlägg
Tua (andra hundägare också), ang hunden med socklarna

Är det allvarigt? Men jag tycker inte så, men om hunden har psykiatriskt beteendeproblem, så måste sökas
För mig är det inget jätteproblem och han gör det bara när jag är skittråkig. det kan jag vara ganskla ofta ha ha. Min vovve har inga psykiska problem, han är bara väldigt uttråkad mellan varven när jag sitter här och han vill va i skogen.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 23:40   #57
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
För mig är det inget jätteproblem och han gör det bara när jag är skittråkig. det kan jag vara ganskla ofta ha ha. Min vovve har inga psykiska problem, han är bara väldigt uttråkad mellan varven när jag sitter här och han vill va i skogen.
Lära kanske ut hunden med biologisk klocka
Dvs regelbundet samma samma samma klockslag, då ska ni gå ut o rasta. Fasta rutiner som passar för autistiska spektrum. Så mindre egotripp
Vilket liv.. usch.. vet jag
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 23:52   #58
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Dagens tips: Trämöbeln är matt och ofräsch

Smörja in med creme eller lotion med lite vatten, och gnugga väl med mjuka handduken. Det är billighets alt, dessutom miljövänligare. Annars bivax eller polish.
Det passar bättre för antik möbler eller dylikt.

Jag gör det ibland, med vanlig lotion med mindre stink-parfym.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 10:35   #59
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Dagsens tips Stekpanna med Teflon-beläggning

Hur brukar ni rengöra när det är fastbränt. Man kan inte tvätta med stålull eller dylikt.
Stekpanna är Teflon - beläggning.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 11:11   #60
KringeliK KringeliK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 92
Citat:
Addes skrev: Visa inlägg
Hur brukar ni rengöra när det är fastbränt. Man kan inte tvätta med stålull eller dylikt.
Stekpanna är Teflon - beläggning.
Fastbränt i en teflonpanna?
Lägg i blöt.
Lossnar det inte efter blötläggning - investera i ny panna!
KringeliK är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons