Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-01-03, 15:42   #1
Bambilina Bambilina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 40
Question Maskinfråga igen

Har nu nästan bestämt mig för att köpa en ny maskin som kan det mesta, men ni som har Husqvarnas Designer 1 och ni som har Janome 1000 eller 1001, vad tycker ni, vad som är bäst eller sämst med era respektive maskiner.

Tacksam för svar.

Inger=Bambilina
Bambilina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-03, 20:10   #2
Bambilina Bambilina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 40
Re: Maskinfråga igen.

Citat:
Bambilina skrev:
Har nu nästan bestämt mig för att köpa en ny maskin som kan det mesta, men ni som har Husqvarnas Designer 1 och ni som har Janome 1000 eller 1001, vad tycker ni, vad som är bäst eller sämst med era respektive maskiner.

Tacksam för svar.

Inger=Bambilina
Bambilina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-03, 20:19   #3
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Jag gillar min Designer 1 bäst. Det är en svensk symaskin, gjord i Husqvarna och vi ska väl hjälpa den svenska indusrin så gott vi kan, genom att handla svenskt.
Min Designer 1 är lätt att lära sig och lätt att använda. När det kommer nya saker som sömmar och sånt kan man lätt uppdatera sin maskin genom att ta hem en uppdatering och vips har man fått massa nya funktioner i maskinen.
Designer 1 kanske är dyr, den kostar ca 41000 kr, men det är en engångskostnad, man har en maskin som räcker länge, livet ut!
Hoppas du blir lite klokare, när du ska välja maskin!
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-04, 01:53   #4
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Smile

Hej Inger!

Jag äger en underbar Designer 1...som man inte kan annat än tycka är helt underbar. Just nu syr den för fullt och har så gjort nu i ca 9 timmar och det är inget ovanligt för mig eftersom jag broderar mycket. Den är med andra ord en riktig trotjänare .

Den syr jämnt och fint, både inom brodyrsammanhang och vid vanlig sömnad. Just nu broderar jag en paradhandduk och då använder jag mig av en megabåge som kan brodera 36 x 15 cm stora brodyrer, vilket blir maffiga brodyrer som bl a är användbara till dukar, gardiner men också kläder (bl a om man vill smycka ryggtavlor etc). Jag vet inte om det finns någon annan maskin som klarar så stora brodyrer...det är möjligt att det kommit ut någon annan med dessa möjligheter... tidigare var det dock inte det.

Designer 1 har ett unikt sensorsystem som Husqvarna lär ha tagit patent på. Du slipper därför ratta och justera när Du syr olika tygtjocklekar...den syr perfekt oberoende om det är tyll eller tjockt vademaltyg. En annan finess är att Husqvarna lägger uppgraderingar på nätet som man kostnadsfritt kan ladda hem. Då tankar man över det på en diskett som man sedan stoppar in i maskinen och vips så har Du fått en "ny" maskin med extra finesser.

En fördel är just att den tar disketter...även då man stoppar in brodyrer...så det är lätt och smidigt.

Du vill höra både positiva och negativa kommentarer...hm, svårt att hitta något negativt...skulle i så fall vara priset, men tänker man på att en dator med lite mer prestanda kostar lika mycket och som har betydligt kortare livslängd (min dator är 3 år och känns hopplöst gammal och seg...men min symaskin som är betydligt äldre känns ungdomlig) så är inte heller priset eg något att säga om...även om det är mycket pengar....väldigt mycket pengar.

Lycka till med köpet och välkommen till en ny underbar värld.

Nu sa maskinen pip, pip...brodyren är klar...nu skall jag haka av brodyrenheten och sy färdigt en klänning till min dotter.

God fortsättning på året!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-04, 11:33   #5
Nina Nina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 17
Hej Inger!

Håller med Annelie och Linnéa. Designer 1 är en otroligt bra maskin. Tycker även att den har snyggare design än Janome men det är ju olika tycke och smak (trampar säkert någon på tårna nu..) Det är mycket pengar men den är värd vart enda öre. Det är som Linnéa säger - mycket lätt att skriva över till diskett och sedan bara stoppa i maskinen. Lycka till!
Nina
Nina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons