Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-07-29, 14:42   #1
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Hemsida

Hemsida
Hej alla,
Har just lagt ut en hemsida, den är långt ifrån klar men det är på gång.
Gå gärna in och titta, ge mig gärna kommentarer
om utseende utförande mm.
Pysseltanten
kramar från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 15:36   #2
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
När man klickar på "Mina alster" så kommer det fram fel val av underkategorier. Det skulle vara bra om du kunde göra det tydligare att dom hör till den fliken. Kanske kunde du göra knapparna mindre eller i en annan färg. Som det är nu så blir det lite rörigt.

Texten är kasnke lite stor... Inte i menyn men i huvudfönstret. Och jag personligen är väl inte så förtjust i Comic Sans. När man skriver text för en skärm så är det dock bra att undvika fonts med "fötter".

Snygg grund i alla fall.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 17:15   #3
Maudie Maudie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 19
Hemsida

Fin hemsida! Ett tips - låt länkar och bilder öppna i nytt fönster annars tappar man lätt bort dig och det vill du nog inte.
Hälsningar Maud
Maudie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 18:29   #4
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Snygg hemsida! Milda fina färger. Men...jag skulle nog aldrig be om tips om en hemsida, det finns så otroligt många smaker och jag skulle bara bli förvirrad av att försöka göra som den ena eller den andra tycker. Hemsidor ska vara personliga, det är det som är charmen, så fram för eget tänkande och tyckande!

Att be andra att kolla så att sidan fungerar är en annan sak och dessutom väldigt bra. Man blir så lätt "hemmablind" och upptäcker ofta inte små eller stora fel själv.

Lycka Till med din sida!
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-30, 07:51   #5
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Tack för all positiv respons, något som jag funderat över hur man skall separera huvudmenyerna från undermenyerna är lite svårt, eftersom det mesta är förvalt på den sidan som jag hämtade hem, men jag klurar på detta. kramar.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-30, 19:51   #6
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Snygg hemsida!!

Kanske du kan separera huvudmeny från undermeny genom att ändra färg på texten. Det brukar alltid gå att justera, även på färdiga mallar...

Dock är jag ingen jättefena på hemsidesbyggande...

Lycka till!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:45   #7
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Nu har jag varit inne och rotat lite mer på min hemsida, lagt in lite recept och lite fler bilder, men som sagt det är mycket kvar att göra.
Gå gärna in och kika lite. Det kommer även upp google annonser på sidorna, kanske det finns intressanta saker även där.

http://www.pysseltanten.se

/Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 15:21   #8
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
c
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 22:29   #9
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Jag gillar din hemsida, det är inte lätt att göra en men jag tycker att du lyckats bra.
Jag personligen gillar comic sans typsnittet väldigt mycket, jag anv. det mycket när jag skriver ut saker till mina kurser i alternativkommunikation, till personer som behöver bilder i sin kommunikation.
Ska bli spännande att fortsätta se hur din hemsida utvecklas...
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 10:58   #10
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Tack för all respons jag får. Det är lite konstigt med texten, har lagt den som
Bradley Hand ITC, jag antar att om man inte har den i sin dator så väljer den nåt liknande. Kanske det var dumt att använda en sån font, få se om jag ändrar den så småningom. kramar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 12:33   #11
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Du har alldeles rätt gällande fonten.

Om du använder dig av en lite ovanligare font, som andra kanske inte har på sina egna datorer, så visas den inte.

Det borde ju rimligtvis gå att använda specialfonter på hemsidor ändå, eftersom man så ofta ser sånt. Men jag vet tyvärr inte hur man ska fixa det.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 17:57   #12
solinde solinde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 76
Det enda sättet att få in ovanligare typsnitt så att alla kan se dem är att lägga in bilder istället för text. Då får man istället nackdelen att de som ser lite sämre inte har möjlighet att öka textstorleken.

Därför bör man bara använda verdana, helvetica, times eller liknande standardtypsnitt. Google kan säkert leta reda på lista på de vanligaste. Om man använder sig av CSS, vilket är det mest "korrekta", bör man dessutom alltid avsluta listan med en generell typsnittsbenämning, vanligtvis sans-serif (utan fötter) eller serif (med fötter).
solinde är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons