Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-02-12, 12:34   #1
Adonia Adonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 112
Beställa från KnitPicks

Jag kommer att göra en beställning från KnitPicks (www.knitpicks.com) i slutet av månaden. De skickar inte internationellt, så därför måste man använda sig av en vidarebefodringstjänst.

Tänkte höra efter om det kanske finns någon som har spanat in något därifrån, men som de inte velat göra sig besväret och den extra kostnaden med att anlita ett vidarebefodringsföretag för att beställa. Jag beställer gärna åt er nu när jag ändå ska beställa.


Detaljer:

Vi delar inte lika på frakten, utan var och en betalar en procentuell del baserad på hur mycket dennes del av beställningen kostar i förhållande till hela beställningen. Säg som exempel att vi blir två som beställer, jag för $50 och du för $10, då betalar du endast 1/6 av frakt- och serviceavgiften. Samma sak gäller om vi får betala tull (räkna med att det kan tillkomma 30-40% på din del av varornas värde inklusive frakt). Om jag behöver skicka din del av beställningen inom Sverige, få du stå för portokostnaden. Om du har möjlighet att hämta dina saker i Göteborg eller Borås slipper vi skickandet och därmed också portokostnaden.

Jag kommer själv att beställa för minst 50 dollar, så frakten från KnitPicks till Shop the States (vidarebefodringsföretaget) är gratis. Shop the States tar ut en avgift på $4.95, och därefter tillkommer frakten från Shop the States hem till mig.

Jag kommer att välja surface/economy mail, som tar väldigt lång tid (6-8 veckor), men är väldigt billigt. Exakt fraktkostnad får jag från Shop the States när de har mottagit paketet. Enligt kalkylatorn på amerikanska postens hemsida borde det hamna på omkring 6-7 dollar för den vikt jag kommer att beställa, men jag räknar för säkerhets skull med att det kan kosta upp till 12-14 dollar.

Vad man bör känna till om det här fraktalternativet är att det inte är försäkringsbart. Det är en risk jag är beredd att ta, eftersom försäkrade fraktalternativ ligger på så mycket som 25-35 dollar. Jag har beställt från USA kanske 70 gånger oförsäkrat, och inte en enda gång har det hänt något, så jag har stor tilltro till att det kommar fram välbehållet ändå.

Eftersom man måste betala i förskott till Knitpicks och Shop the States, och jag inte har pengar till övers för att lägga ut åt eventualla sambeställare, så jag vill att du betalar din del (på ett ungefär, den exakta växelkursen ser jag först när pengarna dragits från mitt kort) i förskott till mig. Eventuell tull och porto inom Sverige behöver du givetvis inte betala förrän paketet kommit till Sverige.

Preliminärt datum för beställningen är 27 februari, så du som känner för att beställa lite stickprylar bör anmäla ditt intresse senast 24 februari.

Det var väl allt, skulle jag tro.
Adonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-21, 19:59   #2
Adonia Adonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 112
Tänkte bara flytta upp den här tråden, ifall att det är några som har missat den. Det börjar dra ihop sig till beställningdatum nu, så om det är fler än jag som är sugna på billigt garn, säg bara till.
Adonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons