Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-04-16, 13:51   #16
thuva68 thuva68 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 78
ibland känner man sig bra korkad, naturligtvis var det pris för färdiga skor, dessutom fanns det ett gratismönster, hurra!!!
thuva68 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 14:12   #17
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
mariatherese skrev: Visa inlägg
Jag tror att de flesta har tittat på färdiga tossor och inte efter mönstret. Men jag säger som du - jag kan inte hitta mönstret. Lösningen är nog att kontakta damen i fråga eftersom det uppenbarligen står att hon har mönstret.
Fast 100-120 är inte speciellt dyrt om det handlar om färdigstickade sockor, det tar ju säkert mer än en timme att sticka upp ett par ändå =)
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 11:32   #18
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Brioche Stitch, jag vet inte vad det heter på svenska men det finns många instruktionsvideor på Youtube att lära sig ifrån.

Den här t ex http://www.youtube.com/watch?v=EeUBm3YaDg0

Man börjar med vanlig enkel resår (1 rät, 1 avig) för att sedan göra omslag vartannat varv som i efterföljande varv stickas ihop med den aviga maskan.
I videon jag länkade till gör hon inga omslag utan stickar istället vartannat varv som vanligt och vartannat varv tar hon de aviga maskorna i maskan under den som ligger på stickan - vilket ger samma resultat på ett smidigare sätt.

Det här var svårt att förklara i ord. För den som vill söka andra videor är "continental" ett bra nyckelord om man vill se folk sticka som vi svenskar lärt oss i skolslöjden.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-17, 22:47   #19
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Det var ju bra att ni hittade mönstret till mig, och dessutom gratis. Tack så mycket för hjälpen, ska med hjälp av lite engelskt sticklexikon på nätet försöka på ihop ett par små skor. Om jag lyckas lägger jag ut en bild.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons