Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-02-10, 11:12   #1
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Designer SE

Hej!
Jag undrar hur en designer SE står sig idag? Någon som har en sådan maskin och vill dela med sig av erfarenheter kring den så vore jag tacksam.
Har i dagsläget en Platinum plus som jag skulle vilja byta upp mig från, tror ni då att klivet upp till en designer se blir rätt eller är den maskinen för "gammalmodig" idag. Den bör väl gå att kombinera med dataprogram vis usb, min maskin har nämligen d-card vilket känns knövligt.
Tacksam för alla tips och idéer runt detta?
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 12:57   #2
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
Smile

Om man är van vid HQ så tycker man om den. Skall man sy också på den så är det för många en nackdel att man måste ha en separat övermatare.

Jag har haft min HQ DSE några år och är nöjd med den och på den broderar jag mest för jag har annan HQ maskin för vanlig sömnad. Då kan man både sy och brodera samtidigt när man har dem i samma rum. Köpte min begagnad för fyra år sedan och fick bra komma igånginstruktioner av ägaren. Man kan ladda mönster med sladd, men jag använder alltid USB. Man kan justera mycket på skärmen. Lättanvänd.

Det gäller att hitta ett bra exemplar med mycket tillbehör/ramar/fötter etc, och som inte är utslitet och till bra pris.

Nu när man ser nyare HQ maskiner så har de bredare ramar än 150 mm, och det skulle jag vilja ha vid nästa byte av maskin.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 20:49   #3
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har också en Designer SE och jag tycker den är suverän, både till brodyr och sömnad.
Jag sänder över brodyrfilerna från datorn via en usb kabel eller ett usb minne, ja visst kommer det bredare ramar nu på de nyare maskinerna men de blir ju också dyrare, sen beror det på vilka krav man har och plånbok

Ps, förstår inte att man måste ha en separat övermatare för att kunna sy på den, vilka maskiner har det för vanlig sömnad?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 10:15   #4
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Designer SE

Har haft min i några år är mycket glad och förtjust i den.
Sen har jag sett att det finns en båge där man stt fast tyget med magneter,blev jätteförtjust tänkte det var något för mig.
Männ icke sa nicke,gick inte på min maskin.Man får inte alltid
som man vill.Häls, Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-12, 16:11   #5
Pendlaren Pendlaren är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 410
Talking

Jag borde sagt att Övermatare behöver om/när man syr tex lapptäcken och kviltar två lager tyg med vadd emellan.
Pendlaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 10:48   #6
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Tack för svar! Ja det verkar vara en bra maskin. Tyvärr har exemplaret jag hittat inga som helst tillbehör, men jag tror att de bågar jag har till min platinum plus även passar till SE:n.
Det är väl också mycket vilken programvara på datorn man har som bestämmer vad man kan brodera. Tyvärr fanns inget sådant heller till maskinen.
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-20, 15:01   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Tänk på att tillbehör, ramar och pressarfötter kostar. Och ska du du köpa en hel uppsättning, så tänk dig för. Priset måste vara mycket lågt på maskien. Annars lönar det sig inte.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 12:35   #8
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
zorrocky Platinums bågar och pressarfötter passar till SE´n. Du kan köpa embird som programvara till den. Det som finns med maskinen från början är bara organizer och fonter alltså inget stygnsättarprogram.
Jag har en SE själv sen flera år tillbaka och är nöjd med den efter att jag gav den lite omvårdnad. Har en del dubletter av pressarfötter om du skulle vara intresserad av att köpa begagnat.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 14:35   #9
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Övermatare får du genom att köpa en walkingfot om det inte finns en inbyggd i maskinen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons