Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-20, 14:58   #1
DuneA DuneA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 15
Question Köpa symaskin: höga krav, låg inkomst

Jag har nu äntligen, efter en sådär tio års längtan, bestämt mig för att högprioritera inköp av symaskin och lära mig sy.

Kan någon ge mig handfasta tips och råd, om vad jag ska sikta in mig på, efter att ha läst önskelistan nedan?

*Över- och undermatning
*Lätthanterad för svaga, värkande händer. Ergonomisk och med lättåtkomliga knappar/vred.

*Jag ska kunna känna på den innan köp. Bor i Stockholm.

*Många nyttosömmar men inte broderi

*Bra till alla material, även stretch.
Kunna sy allt från 8 lager jeans till tunnaste glansiga siden, på ett ungefär, eftersom jag kommer sy i väldigt varierande material.

*Lätt att trä, laga etc

*Bra kundservice och låga kostnader om det krånglar

*Hållbar maskin

*Så billig som möjligt. Tänker mig högst upp till 7000 -8000 kr, eftersom det är i den prisklassen jag hamnade när jag tittade på symaskiner för några år sedan. Det är över en månadsinkomst för mig, så lägre vore bra.

Några förslag? Tänk på att det är en önskelista: inte allt är absoluta krav. Endast över- och undermatning och stretch är det.
DuneA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 17:30   #2
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Tips

Vad jag skulle tipsa dig om är att besöka symässan, där kan du prova de flesta maskinerna på marknaden och ofta har de förmånliga mässpriser.

Annars skulle jag åka till en av de välsorterade återförsäljarna i stan och prova mig fram.

Själv har jag en singer, fem år gammal som jag är nöjd med.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 16:19   #3
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Om du är ute efter över och undermatning, nyttosömmar (ingen dekorsöm),strechsömmar, hållbar maskin och att den klarar av många material så tycker jag att du ska satsa på en Pfaff.
Har sytt siden, sammet,läder,lack, jeans (+ fållat hemvävda trasmattor med jeans) och fållat gardiner med den jag nu har och den går som smort!
Det är en stadig maskin (helt i metall förutom själva höljet som är gjort i plast för designens skull) som klättar över alla merial.

Min Pfaff Classic style fick jag förra året betala 5000 kr för och det kan jag säga är väl investerade pengar. Jag har sytt i genomsnitt 2-3h i veckan sedan jag köpte den (för lite mer än ett år sedan) och jag har bara knäckt en nål.
Läs olika personers recensioner på maskinerna som Pfaff gjort så förstår du varför jag propagerar för det märket.
Hoppas att du hittar en bra symaskin du trivs med
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons