Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-07, 13:47   #1
Fny Fny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Thumbs up Insamling!

Okej allihopa, här går det undan! Jag har nu varit i kontakt med KMCH som driver bland annat två barnhem i Nepal, som väldigt gärna skulle ta emot vantar, mössor och sockor om vi har möjlighet att samla in sådana! För mer info om själva organisationen, se deras hemsida www.kmchnepal.org. Vad jag kan se så verkar det vara en seriös organisation, och om någon är intresserad av att få deras nyhetsbrev så skulle vi bara höra av oss. Frakt fixar dom, då de ändå har folk som åker mellan Sverige och Nepal lite då och då. Det är inga stora barnhem det är tal om så det är inte heller några enorma mängder kläder, utan varje enskilt bidrag är väldigt uppskattat!

Så hur gör vi det här rent praktiskt? Det lättaste tror jag är att de som vill skänka vantar/mössa/sockor skickar dem till en person som sedan lämnar över till KMCH. Om det är okej med er kan jag vara den som tar hand om det, men om ni känner er obekväma med att lita på en person som är så pass ny på forumet så kan absolut någon annan ta över det ansvaret! =)

Så snälla alla ni som tycker om att sticka/virka/nålbinda vantar, mössor eller vantar, sätt ihop ett litet bidrag! Tänk på att det är barn som de ska till, så inga gigantiska vuxenstorlekar. Däremot tror jag inte heller att det är småbarn det rör sig om, så helst inga minisar heller. =) Låter det vettigt?

Alla som känner sig manade att bidra, skriv gärna här så jag ser att vi kan rulla igång!
Fny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 14:46   #2
Fny Fny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 50
Ska bara tillägga att jag har tänkt att insamlingen ska ske fram till 29 november, så kan vi skicka iväg paketet direkt i december! Låter det okej?
Fny är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons