Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-04-02, 10:42   #31
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det blir ingen ny Designer SE! Jag fick svar från Internetbanken igårkväll. Jag har för låg inkomst för att få låna, trots min bostadsrätt!
Men faktiskt så är jag glad ändå Egentligen så är det större broderyta jag behöver, och Orchidean bistår mig troget med den vanliga sömnaden.
Man är väl sån, att man vill ha det nyaste och, vad man tror, är det bästa!
Jag håller på att titta runt på Internet efter en ren brodermaskin. Det lutar åt Janome 300E, som jag snart ska kunna betala kontant, inget tjafs med kreditbolag eller bank!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:38   #32
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
fy vad trist av dom att inte ge lån!! trodde verkligen att det skulle räcka med säkerhet.

nåja, om du är glad så är det väl okej ändå, fast det hade ju varit skönt att kunna välja. jag har ett getöga på en janome 300 också, tycker man hör så mycket bra, och just det där med att inte vara låst vid en maskin. Praktiskt både när man syr och om den ena tänker börja trassla
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:48   #33
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Ja, man känner sig inte mycket värd en sån här gång, när man blir nekad.
Men jag tror att det faktiskt var till det bästa, att inte sätta mig i en så stor skuld. Orchidean syr så fint och ska väl hålla några år till, Jag får väl spara och gneta ihop till en vanlig standard-maskin!
Köper jag en Janome 300E, då har jag mina behov tillgodosedda.
En overlook har jag också, och min gamla industrimaskin och en annan antik sak.
Ni är så snälla allihop som peppat mig


Jag har skickat mail till den som har Janome här i stan.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:52   #34
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag har följt dina problem med att få ihop till en Designer SE. Jag tycker du gör rätt som satsar på en billigare maskin eftersom du redan har en bra maskin. Jag fick en Janome 300 i födelsedagspresent och älskar den. Jag kallar henne för min egen sömmerska eftersom jag kan sy på mina andra maskiner medan hon sköter sig själv. Just nu när jag syr många danskkäder som är likadana så flyger tankarna hela tiden på vad jag ska sy sedan och då händer det att min sömmerska får göra en insats. Just nu jobbar hon med en påskduk och sedan ska hon nog få sy ett par påskgodispåsar. Jag hejar på dig och hoppas du får den maskin du vill ha.
Kramis
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:07   #35
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tack Agneta. Man "känner sig lite liten" ibland! Men jag är i grunden en optimist. Det är väl så att "det drar i symaskinstarmen" att man vill ha det senaste. Men den här gången räckte inte ekonomin till.
Jag kände nu på morron, att det var inte en sån maskin jag skulle ha Det var inte meningen!
Utan jag ska ha en maskin till, för en billigare penning, som jag kan ta direkt ur min egen ficka.
Visst är det lite lustigt hur tankarna flyger när man sitter vid symaskinen!
O tänk vad jag kan brodera mycket, sen när jag köpt en Janome, jag har ju broder-enheten till Orchidean också!!!!!!
Jag får väl placera den nya hjälpredan i köket, det är fullt i syskrubben!!!!
Ska bli skoj att få se dina nya alster.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 17:10   #36
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Aina!
Ledsamt med lånet
Vet du vad jag tycker du skal göra?
Gå och köp dig en trisslott.
man vet aldrig /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 17:12   #37
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Bibbi
Tack för tipset, Det ska göra jag göra imorron, Jag ska ändå ner på stan och försöka få ett bra pris på en Janome 300E. Som sagt man vet ju aldrig
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 02:43   #38
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hemsk ledssen för att du inte fick låna. Det är konstigt hur banker och andrä lånebolag tänker när det gäller symaskiner. En bil kan man få lån på hur mycket som helst bara man har till handpenning.
Det år många här på sy-sidan som har hittat glädje igen genom att dom har kunnat köpa en symaskin på ett eller annat sätt. och att den här sidan finns, det är inte många i bekantskaps kretsen som man kan byta tankar med när det gäller sömnad m,m Jag har inte en enda utom ni på sy-sidan
Det är skönt att du optimistiskt(svårt ord) på framtiden, vi är många som hade hoppats att du hade kunnat få din drömmaskin. Törs knappt visa slutet för gubben min.
kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 08:51   #39
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Helena, visst är det märkligt, det här "urskillningen" att få låna, är det en man som vill ha till en ny bil, ojsan vad bra det går! Är jag en ensam, fattig pensionär och kvinna dessutom, nix det går inte!!
Ja, här finns det verkligen vänner, som känner med en och peppar.
Jag fick precis ett mail från Sy o Damm här i Östersund, han erbjöd mig en Janome 300E för 11000,- ordinarie pris är 11995,-. Han får hem en sån maskin på 3-4 dagar.
Du kan lugnt visa Din Gubbe det här! Min dröm-maskin fick jag inte (den här gången) men näst intill.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 09:07   #40
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Nu har jag beställt en Janome 300E, den kommer i slutet av veckan!
Jag har 8000,- i min "nålpengsportmonä" och det som "fattades" får jag betala senare!!!!
Det låter väl något det! Inget tjafs med bank eller kreditbolag!

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 10:32   #41
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
GRATTIS

Vad kul att du lyckats få din maskin, skönt när det finns tillfällen utan tjafs också. Nålpengar är inte så dumt, hoppas du får riktigt roligt med din maskin. Vi får säkert se både det ena och det andra i ditt album framöver.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 10:52   #42
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tack Agneta, javisst är det skönt att det någon gång fungerar så bra. Jag har inte ens varit ner till butiken. Det här köpet har skett via mail.
Nålpengar är inte dumt, jag kallar mina sypengar så!
Det ska bli SÅ SKOJ att få hem den maskinen. Den här ska få bo i köket. Hon får inte plats i syskrubben! Det blir så mycket enklare att göra broderier nu, när jag kommer att ha en separat maskin för det. Så det blir säkert lite mera i mina album framöver
Jag var nog "lite tokig" som trodde att jag skulle kunna få Husqvarnan!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 11:24   #43
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag är glad för din skull, det var ett mycket bra allternativ.Hoppas du får mycket kul med maskinen.

Ann-Christin.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 11:28   #44
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Tack.
Jag tror/känner att det här är det bästa alternativet.
Nu väntar jag bara på att det ska bli "slutet av veckan" så jag får hämta den!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 12:51   #45
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Aina, har följd diskussionen och är glad att det löste sig. Synd bara att du inte fick den du helst önskade. Men jag tror du blir nöjd med Janomen.

Själv suktar jag också efter en SE. Så jag ska nog skapa mig en egen liten "nålpengsportmonä", så får vi se om drömmaskinen blir min någon dag... (Det lär dock dröja!)

Hoppas väntan på "slutet av veckan" inte blir allt för lång.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons