Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-10-26, 16:16   #1
Trinda Trinda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Husqvarna viking opal 690q

Hej!
Tänkte höra om någon har erfarenhet av denna maskin och i så fall vad ni tycker. Funderar på att köpa en bättre symaskin då jag har idag en som bara klarar av raksöm samt zick zack. Vill ha en med funktioner som automatiskt klippning av tråd, fixering m.m.
Vill ha en maskin som jag känner att jag kan ha länge och som inte hämnar mig vart efter jag lär mig mer. Syr mest kläder och vill fortsätta med det.
Trinda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 17:55   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Alldeles nyss var en sådan fråga uppe

https://www.sysidan.se/forum/showthr...highlight=opal
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-26, 20:12   #3
Trinda Trinda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Tack jag läste den först men tänkte att det kanske finns fler som har en. Vill gärna få lite feedback från flera.
Trinda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-27, 06:09   #4
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Det finns flera inlägg om Husqvarna Opal här på Sysidan. Gå in på Forum -> Sök och skriv in Opal i sökrutan. Då kommer en massa trådar upp.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 10:28   #5
Opal690 Opal690 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Hej, jag köpte min maskin som ett demoex från England (690Q) och jag har haft en hel del inkörningsproblem Dock har jag inte hört att andra haft mitt inkörningsproblem. Jag fick knutar på övertråden när jag sydde i stretch (med rekommenderade inställningar, som f ö är automatiska), Tråden samlades o fibrer drogs av tills den till slut gick av.
Sedan för ca 2 månader sedan bestämde jag mig- nej nu åker den ut. Jag skulle avsluta projektet jag höll på med sedan byta. Jag plockade ner hela underredet gjorde rent allting o satte ihop det igen. Voilá... Sedan dess har den fungerat PERFEKT!. Jag vågar knappt yttra det eller andas om det men nu sköter den sig som en gud. Ibland tycker jag att den kinkar o drar ner tyget i stygnplåten vid start av sömnad i väldigt tunna tyger, annars har jag inget att invända. Min produktivitet har legat på högvarv sedan jag plockade ner/ihop den igen... Fungerar nu med alla trådar (Inte bara Gütherman... som leverantören sa jag skulle ha... och som jag alltid har för övrigt...) Nu kan jag använda mina billigare polyestertrådar ibland både i över och undertråd och även med tvillingnål
Det ENDA som jag inte lyckats få att fungera som jag fick att fungera på min mekaniska maskin är när jag vill sy m resår i undertråden, då strular den lite.. Men jag kommer nog fram till det.
Funktionerna trådträdare (ej automatisk men funkar). Fixering och avklippning av tråd - funkar supersmidigt. Programmering av stygn HELT ok men det går inte att få upp Fontens storlek som jag skulle önska.
I övrigt många fina stygn, inte minst fina stygn att använda som "coverlock" då man inte äger en coverlock....
Min Husqvarna 690Q har fått betydligt högre köprekommendation!.
Opal690 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons