Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-08, 20:40   #106
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag har också just köpt en maskin från SMD, och tänkte bara nämna ett par saker som kan vara kul att veta om man tänkt beställa. Dels fick jag med en adapter för svenska vägguttag (jag bad om det när jag beställde, men kanske hade fått en ändå). Dels upptäckte jag efter ett tag att det faktiskt också fanns en sladd som passade i svenska vägguttag i paketet! alltså själva symaskinspaketet från Pfaff. Jag frågade SMD om garantin, och de säger ju att den bara gäller i England och att man alltså måste skicka tillbaka maskinen själv, men när jag läste i Pfaff-garantin som medföljer, så står det där att om man flyttar från stället där man köpt den, till samma land eller ett annat (EU-land?), så ska man kontakta Pfaff för att få reda på närmaste reparatör, som alltså kan hjälpa en enligt garantin. Jag vet inte varför det står just att man ska ha flyttat från det ställe där man köpt den. Måste ju rimligen gälla om man beställt den från annat land också.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 21:06   #107
Viggosmamma Viggosmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 12
Citat:
Ploppan skrev: Visa inlägg
Jag gjorde likadant för några månader sedan, precis samma maskin. Jag är jättenöjd och har aldrig använt overlock innan jag köpte en. Knappt ens sett en in action!
Vilka tuffingar vi blir när vi blir peppade på Sysidan!
Ja, jag följde faktiskt din vånda på avstånd ;-)
Då var min längtan efter maskinen bara ett litet frö, men ack vad den växer i samma takt med sonen. Nu skall det bli sparkbyxor/bodtsuites och annat i sann retrostil.
Håller som bäst på att städa och göra plats i mitt kontor/hobbyrum. Det kommer att komma före och efterbilder...för det var verkligen välbeövligt. Och så mycket lättare det blev när man väntar på nånting gott!
Viggosmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 21:54   #108
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Viggosmamma skrev: Visa inlägg
Ja, jag följde faktiskt din vånda på avstånd ;-)
Då var min längtan efter maskinen bara ett litet frö, men ack vad den växer i samma takt med sonen. Nu skall det bli sparkbyxor/bodtsuites och annat i sann retrostil.
Håller som bäst på att städa och göra plats i mitt kontor/hobbyrum. Det kommer att komma före och efterbilder...för det var verkligen välbeövligt. Och så mycket lättare det blev när man väntar på nånting gott!
Attans då...jag som sitter här med ett nytt frö...en längtan efter Janome 1000CP. Undrar om det är overlocken som skapar detta och man vill "bara" ha de andra sömmarna också.
Vore det inte för att jag varit hemma i två år med sonen (fyller år idag *hipp hipp hurraaa*) och totalt dränerat mitt sparkonto så hade maskinen redan stått här hemma. Men till sommaren är vi uppe i nästan två löner igen å då så....
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 23:29   #109
Viggosmamma Viggosmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 12
Citat:
Ploppan skrev: Visa inlägg
Attans då...jag som sitter här med ett nytt frö...en längtan efter Janome 1000CP. Undrar om det är overlocken som skapar detta och man vill "bara" ha de andra sömmarna också.
Vore det inte för att jag varit hemma i två år med sonen (fyller år idag *hipp hipp hurraaa*) och totalt dränerat mitt sparkonto så hade maskinen redan stått här hemma. Men till sommaren är vi uppe i nästan två löner igen å då så....
Hahaha, jag var inne och kollade den igår kväll innan jag beställde. Men jag insåg att det är föst och främst en overlock jag behöver....sedan får vi se ;-)
Hipp hurra för din son - Grattis grattis!
Oj, då har du varit hemma länge. Jag och sambon delade, så 6 månader var. Och om lite mer än 3 veckor är det inskolning (tror jag tar det hårdast) Är egen företagare så det funkar inte att vara hemma längre.(men jag kan styra tiderna, så han behöver inte vara på dagis långa dagar)
Då laddar du för en 1000 CP...så får du utvärdera den först innan jag handlar :-D
Viggosmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 11:42   #110
Viggosmamma Viggosmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 12
Den eeee här nu! Glädjen är övervädigande och jisses så mycket prylar som kom med!
Nu skall jag sätta mig och kolla på DVD så man vet vad man pysslar med.
Jag vet va jag skall göra i helgen ;-)
Viggosmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 13:34   #111
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Viggosmamma skrev: Visa inlägg
Den eeee här nu! Glädjen är övervädigande och jisses så mycket prylar som kom med!
Nu skall jag sätta mig och kolla på DVD så man vet vad man pysslar med.
Jag vet va jag skall göra i helgen ;-)
Åhhh grattis grattis! Visst är det bara för kul?!
Ta ett djupt andetag och ta det lugnt så kommer det gå bra. Du kommer att få "spola" lite på DVD:n eftersom de blandat instruktionerna för båda maskinerna.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 14:13   #112
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Grattis!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-12, 20:24   #113
Viggosmamma Viggosmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 12
Oh my good! Min hjärna är överhettad..så mycket inställningar och funktioner. Och jag som vill sitta nu hela kvällen är tvungen att sitta med skittråkig bokföring :-(
Men ni kan ju bara gissa vad jag skall göra i morgon kväll och heeeela helgen!
Lustigt nog hör jag sången av mössen i Askungen på julafton hela tiden i bakhuvudet ;-)
Vi ska sy och vi ska klippa....nanannnannnan :-D
Viggosmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons