Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-22, 20:15   #1
Grannen Grannen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 25
Vedr. Demoversjonen av Embird

Jeg lurer på å kjøpe Embird 2008, men er usikker på om jeg trenger dette da jeg er nybegynner. Jeg har arvet en gammel versjon som ikke fungere så godt fra min moster (som ikke broderer mer), så jeg har fått prøvet litt selvom jeg er helt fersk. Nå underer jeg altså på om jeg skal laste ned demoversjonen av Embird 2008, men da må vel den andre avinnstalleres. Og da kommer spørsmålet: Er hele alfabetet med på noen av fontene i "insert text" eller er det bare abc der som i Font engine? Er alle fontene med når man kjøper basic programmet, eller kjøpes disse som plug-ins som i Font engine?- og er det slik at man kan velge svensk når man innstallerer? eller er det en egen svensk vesjon av programmet jeg må laste ned? Mye å undre på....
Grannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-22, 21:31   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Jag är ganska säker på att din gamla version ligger i C:\EMBIRD32. Nu för tiden ligger den i C:\Program\EMBIRD32.

Kontrollera detta först. Om det inte är så måste du avinstallera den gamla först. Annars kan du installer det nya direkt. Men jag har för mig att man bör inaktivera Iconizer innan. Det var tydligen inte bra att ha två program som hade detta igång. Någon här som minns hur det var?

För att inaktivera Iconizer går du till Options (i Manager) och väljer Iconizing Settings. Ungefär i mitten finns rutor som är förbockade. Bocka bort alla fem eller så många du har.

Ladda gärna ner hela paketet om du kan, det som är längst ner på download sidan. Då får du med precis allt. Till att börja med är allt i testversion. Köper du grunden (som ny köpare) så fungerar Manager och Editor, resten är testversioner. Om du uppgraderar så kommer de plug-in som är köpta för den gamla versionen att fungera även här.

Alla alfabet som är i Insert Text är som test tills du köper. Alltså du kan bara testa a, b och c. Laddar du ner hela paketet i på en gång så är alla med annars får du ladda ner dem separat.

Du kan välja svenska vid installationen och sedan kan du när du vill ändra språket. Det finns nu på Danska och Svenska förutom Engelska och en massa andra. Så är det något du inte förstår i ett språk kan du lätt ändra och se om det klarnar.

Embird är för alla vare sig du är nybörjare eller proffs. Du kan ladda ner mina lektioner där du kan lära dig grunderna i Embird. De är än så länge för den engelska delen men jag jobbar på att få fram lektioner för den svenska.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 07:04   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
Grannen skrev: Visa inlägg
Er hele alfabetet med på noen av fontene i "insert text" eller er det bare abc der som i Font engine? Er alle fontene med når man kjøper basic programmet, eller kjøpes disse som plug-ins som i Font engine?
Ett betalt alfabet (köpt till sitt EGET program, kan inte överföras från någon annans) har alla bokstäver (eller i alla fall a-z).

För både FontEngine och de lösa alfabetena gäller, som Monika säger, att du bara kan använda abc tills du har betalt och fått lösenord för dem.

Du blandar nog ihop Font Engine och de lösa alfabetena, för i FontEngine använder du typsnitt du redan har på datorn och köper inte till något alls efter själva Font Engine. "Insert text" hänvisar till de lösa alfabetena (som för övrigt är av mycket god kvalitet).

Alla bitar kan laddas ner igen och igne och igen, så man behöver aldrig vara ängslig över att fölora någon komponent av programmet.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-23, 17:29   #4
Grannen Grannen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 25
ok, takk begge to! Dette var oppklarende. Jeg ser det er mye jeg har å lære ennå :-)) Tror jeg skal ønske meg Embird 2008 til jul jeg :-)
Grannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons