Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-01, 11:11   #1
blomanna blomanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 14
Någon som har erfarenhet av Elna symaskiner?

Funderar kanske på att köpa en Elna?! stämmer det att Janome har köpt upp elna? någon som har erfarenhet av deras symaskiner? är de mer lättlagade än andra?
blomanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 22:45   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Jag verkar vara en av de få (?) som syr med Elna här. Anledningen till att det blev en, numera två, elna för mig är att min mamma har en och sedan köpte hon ett annat märke och då testade jag det..och jisses vilken korkad maskin!

Så jag köpte enklast möjliga elna: en 2110. Den fungerar jättebra och krånglar nästan aldrig! Numera önskar jag dock att jag valt 2130 för att få några fler roliga dekorsömmar, men jag lider inte av det (mammas gamla maskin från jag vet inte vad har massor med jätteroliga sömmar!- så jag lånar den)

Jag har också en overlock elna 745, eller rättare sagt en coverlock. (kan bl.a sy både täcksöm och vanlig overlock) 5-trådars. Den fungerar också utmärkt. De problem jag haft med den har nog snarare berott på mig än på maskinen....

Jag har också hört att Janome köpt Elna men det syns ingenstans för de fortsätter med de två märkena...verkar det som. Elna är väl också lite billigare än Janome. Jag hade hört massa dåligt om janome när jag skulle köpa mina maskiner så därför blev de bortsorterade, men nu verkar de ju vara väldigt bra?

Om du vill veta mer om elnas alla maskiner så gå in på deras internationella hemsida ( den svenska är tyvärr usel): elna.com. Där finns massor med info. .

Det verkar iallafall vara kvalitet. Mammas gamla maskin har hållt i alla år. Några delar är väl bytta men det har aldrig varit särskilt dyrt...Och den syr fortfarande kanonfint. Så den maskinen har nog varit värd sin peng...

Lycka till.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-28, 18:26   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Elna är en dyrare maskin...

jag valde mellan Elna och Janome när jag sköpte mina nya maskiner i höstas... min säljare av maskiner sedan hedenhös sa när jag visade de maskiner jag valde mellan att Elna och Janome är likvärdiga och att de ägs av samma bolag...

För mig avgjorde priset alltså racet... samma maskiner skulle kostat 40.000 om jag valt Elna och nu betalde jag 23.000 för mina Janome
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons