Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-01-14, 10:38   #1
annicca annicca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 18
Vilken klädstil har du?

Kunde vara kul om vi berättade vad vi har för klädstil och hur vi brukar gå klädda. Ni kan berätta hur mycket ni vill eller hur lite ni vill.
annicca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 11:34   #2
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Har vi inte gjort något liknande tidigare? Sökte men jag hittade inget... hm.

Själv går jag klädd i skjortor och blusar och kostymbyxor och oftast sko med klack. Just nu har jag dille på skjortor med manchettknäppning. Jag försöker hitta en stilren klädstil som inte är för överklädd utan lagom. Pärlor (som jag älskar) passar inte riktigt utan blir lite för mycket. Men jag älskar att klä mig fint och tycker riktigt illa om att vara underklädd. När man är utomlands i jobbet så får man klä sig lite bättre, speciellt om man åker till södra europa. I sverige klär vi oss lite slafsigt på jobbet.

När jag kommer hem så byter jag ofta om till lite mer tåliga kläder eftersom jag har hundar och småbarn.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 11:51   #3
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Har så gott som alltid kjol och skjorta/blus. Det mesta är svart. Eller så är det svart med nån färgstark detalj. Håller med Maria om hur vi klär oss på jobbet. Skulle gärna ha kostym, men det känns inte helt rätt. Jobbar med miljöfrågor så i min branch räknas hel och ren som uppklätt (om jag får vara lite elak).
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 12:02   #4
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Jag har tidigare inte brytt mig alls, men sen jag flyttade till Roslagen har jag börjat adoptera nån slags "kulturtant"-image. Ska kanske tillägga att jag är stor (110 kg) Mycket färger, hattar, accessoarer, sjalar...
Riktigt kul, det där med kulturtant var mina Stockholmska syskon som kom på.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 12:55   #5
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Oftast så blir det bara jeans och T-shirt i mörka färger för mig men ibland blir det väldigt färgstarkt. Min garderob sträcker sig över en massa olika klädstilar så hur jag klär mig beror på mitt humör och om jag har tid att klä upp mig. Vill jag vara fin och bli glad så blir det lolita. ^.^ Tycker väldigt mycket om blusar men det blir inte så mycket av den varan till vardags.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 13:16   #6
annicca annicca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 18
Jag har kjol jätte ofte men inte alltid. Till vardags brukar det mest bli kjol och blus eller klänning. Jag gillar underkjolar. Jag gillar skor med klack men inte skyhöga klackar.
annicca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 13:55   #7
eminor eminor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Wink

Tja, färgstarkt och med mycket mjuka material, ofta sammet och manchester. Utsvängda jeans eller manchesterjeans med ett linne och en tunika.

Gudrun Sjödén är en stor favorit, vilket färgsinne hon har! I brist på pengar "halvkopierar" jag ofta Gudrun-kläder och syr själv i "Gudrunstil".

Jag älskar mina långa kjolar, men använder dem inte lika mycket som jag skulle vilja eftersom jag avskyr strumpbyxor... När man har småbarn är det också oftast mer praktiskt att ha kläder man kan hoppa groda i, om det plötsligt skulle krävas.
eminor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 13:58   #8
annicca annicca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 18
Citat:
eminor skrev:
Tja, färgstarkt och med mycket mjuka material, ofta sammet och manchester. Utsvängda jeans eller manchesterjeans med ett linne och en tunika.

Gudrun Sjödén är en stor favorit, vilket färgsinne hon har! I brist på pengar "halvkopierar" jag ofta Gudrun-kläder och syr själv i "Gudrunstil".

Jag älskar mina långa kjolar, men använder dem inte lika mycket som jag skulle vilja eftersom jag avskyr strumpbyxor... När man har småbarn är det också oftast mer praktiskt att ha kläder man kan hoppa groda i, om det plötsligt skulle krävas.
men testa underkjol istället för strumpbyxor
annicca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 16:35   #9
avsl120706 avsl120706 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 64
I skolan går jag oftast i jeans, t-shirt/linne (gärna i glada färger) och gympadojjor... ibland kan det hända att någon klänning hänger med också
Högklackat eller "finskor" är mer eller mindre omöjligt i skolan då det skulle döda mina fötter och rygg, de slits tillräckligt på dessa (går bageri/konditori utbildning = står mycket)

Hemma är mjukisbyxor ett måste. Favvosarna är mina lilla utsvängda mjukisar i "fusk-sammet" <3

Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om stil, jag gillar att klä upp mig och känna mig "fin". Men till vardags vill jag ha sköna kläder, sen om de är snygga är juh det ett +.
avsl120706 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 17:09   #10
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Sedan jag inledde min bojkott av byxor för några år sedan har jag i princip alltid kjol eller klänning (bojkotten omfattar ej Emmagjorda byxor utan endast köpta). Svart är den dominerande färgen.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 17:16   #11
annicca annicca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 18
Citat:
Emmagjord skrev:
Sedan jag inledde min bojkott av byxor för några år sedan har jag i princip alltid kjol eller klänning (bojkotten omfattar ej Emmagjorda byxor utan endast köpta). Svart är den dominerande färgen.
Får man fråga varför du bojkottar byxor
annicca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 17:37   #12
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag är helt klart en byxtjej, men jag försöker mitt bästa att ändra på det. Tycker att kjolar och klänningar och tunikor e jättesnyggt, men jag har lite svårt att känna mig bekväm i det än så länge...

Faktiskt lättare att känna mig bekvän i tunika/klänning/kjol som jag har sytt själv, så det e ju ett plus :-)

Snart skall jag börja sy byxor oxå, så då kanske det blir samma sak där....!
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 21:43   #13
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Oftast enkla jeans och en bomullsjumper.

Har alltid vit skjorta och slips på jobbet, så vill helst vara lite mer avslappnad hemma.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 22:19   #14
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Hmmm, svårt tror jag...Jag är lite humörmänniska. Har mycket kläder med djurmönster, det har jag haft i många år. Har mycket brunt, grönt och svart men gillar färg ibland, gärna orange. Har ofta kjol, ibland ganska korta, trots att jag närmar mej femti...
Har jeans alldeles för ofta...praktiskt till och från jobbet, tror jag.
Skor är jag tokig i (säger min man...). Jag gillar spetsiga skor med smal klack, men de behöver inte vara jättehöga, man ska ju gå snyggt oxå!
Tycker själv att jag ofta är "snyggt" klädd, jag har en tanke bakom allt jag sätter på mej - även om det är jeans och försöker matcha färger och mönster. Jag bryr mej inte om vad andra tycker om de kläder jag har på mej - min smak är min! Men jag undrar ibland vad Trinny och Susannah skulle ändra på...!/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 22:20   #15
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
När jag är i skolan, brukar det mest bli jeans och en tröja, eftersom det är så vansinnigt kallt där och man sitter så mycket stilla. Däremot gillar jag kjolar och klänningar väldigt mycket och försöker ha det så mycket som möjligt när jag vill vara mer "finklädd". Jobbar på att få ett lite snyggare snitt på garderoben (eller snarare kläderna i den... ) tills jag börjar jobba om ett drygt år. Känner väl helt enkelt att jag vill se lite mer välklädd ut då...
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons