Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-15, 22:25   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Det här går ju bra, men...

Det här går ju toppen. Jag fattar inte att jag har avskytt stickning i alla år, men jag tror att förut så har jag stickat för att göra klart något och då går det alldeles för långsamt. Nu stickar jag för att ha något att göra med händerna framför tv:n och då går det jättefort.

Ok. Köpte ju 5 härvor garn för att sticka en kofta och jag skulle väl behöva ungefär en halv till för att få klart fram och bakstycke. Men, det har gått så bra, så jag har övergett planen på att bara göra ett linne, det ska banne mig bli en hel tröja. Frågan är bara hur mycket extra jag behöver. Om jag stickar fram och bakstycke på 5 1/2, räcker 4 1/2 till ärmarna då?? Jag köper ju garnet via internet och de säljer i jämna 5-tal och jag vill inte stå med 4-5 extra härvor över...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 22:41   #2
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Jag vågar inte svara på din fråga. Men ärmar är förvånansvärt stora när man lägger ut dem.

Sen tänker jag att får du "mycket" garn över så finns det ju tradera. Där kanske det sitter nån och spanar efter en post av just ditt garn för att slutföra något projekt.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 22:44   #3
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Vågar inte säga hur mycket garn du behöver...
men grattis till nya stickintresset!Man kan se på det mesta på tv utan dåligt samvete med en stickning i händerna, man gör ju något nyttigt ändå..
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 23:25   #4
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Jo, jag vet ju det... Jag syr ju en massa och man tycker ju att fram och basktycke ska vara så mycket större än ärmarna och de är visserligen större, men inte så mycket större som man tror. Det känns som om det precis är i gränslandet för att klara sig...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 06:48   #5
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
En idé är att vänta med muddarna så länge. Om inte garnet räcker kan du sticka på ett annat garn där sen.

Att köpa 5 härvor till och sen sticka ett linne kanske?

Ärmarna brukar ta mycket mer än man tror. Det kan bli upp till samma storlek som bakstycket.

Annars håller jag med Cessi, köp 5 härvor till och sälj det som blir över på Tradera.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 11:25   #6
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag köper gärna det som blir över om du beslutar dig för att köpa mer.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons