Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Träffar

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-13, 23:14   #1
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Syjunta i Göteborg?

Jag skulle tycka det vore kul att handarbeta/pyssla med andra. Som ni ser i rubriken så bor jag i Göteborg. Är det någon som har något tips på det?

Det enda jag har hittat är den här :www.fittcrewcrafters.blogspot.com
De var med i Metro för någon dag sedan. Någon som är med?
Har i och för sig fått reda på några grupper som enbart stickar men jag är intresserad av olika slags handarbete,,
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 23:42   #2
karenc karenc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 8
hejsan!
jag tycker du ska gå på syjuntan på meeths...när jag bodde i gbg gick jag dit varje tisdag. är jätte trevligt och folk pysslar med allt från att stick,virka,trycka,sy och framkalla kort.passar nog dig jätte bra om du är intresserad av att hålla på med olika saker.

ha det bra!
karenc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-13, 23:55   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Läste lite om syjuntan hos Meeths i Metro, antingen har metro vinklat för mycket (isåfall vill jag be om ursäkt på förhand) eller så känns det lite "radikalfeministmänniskor" som går dit som ursäktar på förhand att de syr. att det lika gärna kan vara någonting helt annat, bara det de syr nu. Och jag skulle förmodligen bli helt utmobbad när det pratas om politik, genusfrågor och sånt...

Jag skulle föredra en syjunta med mer blandad målgrupp med människor båda jätteunga och pensionärer via mammor, och människor med olika åsikter. Ja, helt enkelt politiskt och religiöst obundet syjunta. Eller kanske det bara är jag som inte orkar med att prata politik när man vill sy och skapa.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 09:45   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Startar ni en så hänger jag på..
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 10:19   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag med.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 17:03   #6
karenc karenc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 8
jag förstår vad ni menar...men när jag gick på syjuntan på meeths var det rätt avslappnad stämning. inte så mycket politiskt snack eller så. det är klart att ämnet togs upp nån gång men jag kände aldrig att det var ett krav att måsta vara så politisk...men det är så klart min upplevelse. kanske andra upplever det annorlunda. men jag tycker ändå ni borde gå dit å testa...vem vet det kanske passar er jätte bra.
men om ni startar upp nåt nytt säg gärna till!
karenc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 19:32   #7
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Vad roligt att läsa era svar, tack för dem!

Jag tyckte det lät intressant med Meeths och trevligt att få höra från någon som varit där.
Även om jag själv skulle kalla mig någotsånär politiskt medveten så vill jag ju inte sitta och diskutera sådant hela tiden/eller speciellt ofta.Men det kan vara skönt att träffa (för det handlar ju om ganska mycket tid varje vecka) människor som är lite likasinnade.Jag menar, det är ju inte helt oviktigt vem man sitter och knåpar med.
Jag har ett exempel, en släkting till mig var nyinflyttad i Göteborg och för att träffa lite nytt folk gick hon med i en syjunta men det visade sig att de var bokstavstroende frireligösa de flesta, som diskuterade sjukdomen homosexualitet och problemet med kvinnliga präster,,

Men Karen, hur funkar det? "Måste" man komma varje vecka? Är det en förening som har lokalen? Betalar man för något?

Jag skulle å andra sidan även kunna tänka mig att vara med och starta något nytt.Får fundera på det.Kul att det fanns intresse i alla fall.
Hur tänker ni andra med hur ofta man träffas osv.
Sysslar ni med alla slags handarbete?

Glad påsk!

Senast redigerad av Sia7 den 2006-04-15 klockan 00:00.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 19:47   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, att alla har olika åsikter kan man ju inte komma ifrån, och ja nåt jag uppmuntrar. Men om man börjar känna sig ensam eller obekväm blir det lite svårt speciellt om man t.ex. har åsikt eller röstar på parti som inte tycks om av de andra i gruppen. Då är det bättre med någon möte som inte har uttalad politisk eller religiös ton.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 21:35   #9
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Ett "neutralt" syjuntemöte i Göteborg - ja, det hänger jag gärna med på.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-14, 21:59   #10
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Thumbs up en till som vill vara med!

har klurat på ett tag att det vore roligt att träffa adnra som syr och sy tillsammans
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-15, 14:18   #11
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Vi kan väl slänga ut ett förslag på mötesdatum och plats - så får den som vill höra av sig
Behöver ju inte ta med oss hela syhörnan vid första mötet - kaffe och kaka på stan kan ju vara OK! Sedan tar vi ut färdriktningen !
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-15, 21:20   #12
mariehaglund mariehaglund är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 53
later kul! Skulle gjarna vara med!
mariehaglund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-16, 04:02   #13
karenc karenc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 8
hej!
syjuntan på meeths ligger i en fritidsgård och där finns det tillgång till en del symaskiner,fotolabb och tryckbord. vi får använda allt där gratis. syjuntan funkar dom en studiecirkel så vi kan få lite pengar till kaffe och ev studieresor. det kostar inget att vara med och man behöver inte gå varje gång.
karenc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 01:11   #14
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Meeths var ligger det - för det är väl inte gamla Meeths på Kungsgatan.?? Skulle vara kul att veta om/när ni andra går dit.
Kan vi inte planera nåt tillsammans?
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-17, 07:09   #15
Sy-Sandra Sy-Sandra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 52
En till

JÄTTEKUL
Även jag önskar vara med på syjuntan i Göteborg.

Hälsningar
Sy-sandra
Sy-Sandra är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons