Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-04-12, 18:01   #1
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Facebook och annat rekommenderat

Det dyker med jämna mellanrum upp tips om externa ställen där det ska diskuteras sömnadsdetaljer och annat. Om det kan man ha en och annan åsikt.

Pro primo: Eftersom Sysidan är ett publikt forum, kan jag tycka att det forum, den grupp, den vad-som-helst, man länkar till också ska vara publik. Facebook är ju lite speciell pga av att man dels måste registrera sig på en synnerligen kommersiell sajt där alla ens förehavanden skrutiniseras. Vi är liksom inte alla anhängare av FB. Jag har ingen aning om hur FB fungerar, men jag antar att man kan ha grupper som inte kräver medelsmskap
Själv halvsyndar jag när jag pekar på bra info att hämta på Foundations Revealed, en brittisk korsettblogg. Att få tillgång till materialet kostar en slant varje månad. Jag försöker alltid berätta att det inte är en gratissajt.

Pro Secundo: Om vi startar massa separata grupper inom olika sömnadsgenrer lite här och där utarmar vi Sysidan, för det är ju här vi vill att alla diskussioner ska äga rum, skaffa nya sömnadskompisar och få ALLT som handlar om nål, tråd och en krånglande pressarfot, på ETT ställe.
Jodå, har halvsyndar lite genom att ha en korsettblogg (som dock inte uppdateras alltför ofta). Men hänvisar till den endast om specifika frågor kommer upp.

Pro Tertio: Jag kan slutligen tycka att det är lite halvfult att använda Sysidan för att göra "reklam" för egna forum, bloggar, diskussionsgrupper och slikt. Jaja, jag vet ... se ovan.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 19:25   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 844
Det var bland det dummaste jag har hört.
Varifrån tror du att du har fått nåt slags rätt att döma över vad andra gör här, och på andra ställen?
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-12, 20:51   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tycker det är jättebra att det tipsas om andra siter, grupper och annat kul som kan vara bra att känna till. Sen att vissa valt att avstå vissa siter, det är upp till var och en, men bara för det behöver ju knappast tipsen förbjudas.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 08:28   #4
Fluur Fluur är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 105
Lite märklig åsikt, kan jag tycka. Alla som hänger här äger heller inte en broderingssymaskin, förstår sig inte på hur de fungerar och är heller inte intresserade av att någonsin göra det. Ska vi då be folk avstå från diskussioner som rör maskinbroderi?

Nej, vare sig man har valt att hoppa på Facebooktåget eller inte, så bör man nog acceptera att Facebook för många är en lika naturlig del av vardagen som internet och ICA. Facebook är publikt såtillvida att det är gratis och öppet för alla, precis som det är gratis för vem som helst att gå in på ICA. Sen kan man förstås välja att inte göra det, men då får man ju också finna sig i att inte kunna ta del av deras specialerbjudanden.

Själv tycker jag - precis som du ju är inne på - att Sysidan är ett alldeles utmärkt nav i den enorma sydjungeln, men det hindrar ju inte att det finns fler mötesplatser för likasinnade.
Fluur är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-13, 16:19   #5
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag dömer inte, har bara en åsikt.
Och för att repertera, jag tror att Sysidan riskerar att utarmas om alla sömnadsdiskussioner förläggs någon annanstans. Om det dessutom kräver speciella åtgärder för att delta i diskussionerna någon annanstans exkluderas ju en hel del. Om det till detta kommer att Sysidan blir en anslagstavla för alla diskussionsgrupper har ju Sysidan utnyttjas fel på något sätt, enligt mitt förmenande.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons