Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-23, 11:37   #1
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
kommentera bilder

Hej!

För ett år sen gav jag kommentar till alla bilder,men idag har jag ändrat mig.

Idag kommenterar jag bilder vars skapare har kommenterat andras bilder lika mycket som personen fått kommentarer. Detta får jag reda på när jag går in på personens profilsida, där längst ner till höger kan jag läsa all de informationen.

Att kommentera andras bilder är att låta låna ut sitt hu´ve bestående av bl.a ögon och hjärna till andra för att få hjälp att kunna få se skapelsens plus och minus. Man hjälper skaparen med sin kommentar.
MVH
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 12:05   #2
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
jag tycker om att kommentera, men jag kommenterar bara det jag ärligt känner att jag gillar, och förstår vad det är. om jag kommenterar vill jag att mottagaren skall förstå att jag verkligen tycker att alstret är något jag gillar på riktigt. för då känns det mest givande för mej.
jag blir väldigt glad av både kommentarer som berättar att min grej uppskattas men jag blir också väldigt glad att få hjälp när jag klurar på något. kommentars verktyget är utvecklande tycker jag.
Du David är väldigt bra på att kommentera o man blir glad av dina alltid personligt formulerade kommentarer!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 14:44   #3
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
jag gillar också din kommentarer David.

Men som pulvertrollet säger jag kommenterar det jag gillar.
Ofta är jag lite lat så det blir gilla knappen.

Men jag förstår hur du menar.
Sysidan skall vara att ge och att få.

/ Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 15:30   #4
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Så värst många kommentarer får jag inte ur mig, det tar tid. Men Gilla-knappen trycker jag ofta på.
Liksom övriga måste jag känna att jag ser något fint, något som jag ärligen förstår mig på och tycker om.

Vad jag irriterar mig på är när någon använder ett otal bilder för att visa upp något plagg som inte är färdigt och syftet inte är att visa/diskutera något sömnadstekniskt i samband med bilderna. Tack och lov är det inte så många bildbajsare på sysidan.
Det skulle ge bättre intryck om någon som vill lägga upp mängder med bilder hejdar sig och syr färdigt plagget, pressar och visar färre bilder. Kanske skulla jag då trycka på Gilla-knappen eller rent av kommentera. Då får också de andra som vill visa sina bilder en chans att synas.

Några negativa kommentarer tycker jag inte ska förekomma, varken här på sidan eller privat.

Senast redigerad av suskal den 2014-01-23 klockan 15:43.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 19:43   #5
PernillaFe PernillaFe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 40
Det är till nedanstående som bloggformatet är så bra! När man vill lägga ut texten om något pågående och visa många bilder. "Bilder"-fliken tycker jag är till för enstaka bilder av färdigsydda saker.

Citat:
suskal skrev: Visa inlägg
Vad jag irriterar mig på är när någon använder ett otal bilder för att visa upp något plagg som inte är färdigt och syftet inte är att visa/diskutera något sömnadstekniskt i samband med bilderna. Tack och lov är det inte så många bildbajsare på sysidan.
Det skulle ge bättre intryck om någon som vill lägga upp mängder med bilder hejdar sig och syr färdigt plagget, pressar och visar färre bilder. Kanske skulla jag då trycka på Gilla-knappen eller rent av kommentera. Då får också de andra som vill visa sina bilder en chans att synas.
PernillaFe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-23, 21:53   #6
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Tack snälla ni Pulvertroll och Bibbi för era varma ord!
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 00:28   #7
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag hör till dem som sent kom på att det fanns bilder på sysidan, jag har forum som sida när jag öppnar, dessutom är jag lite osäker på hur jag vill använda mina album, men som sagt, gillaknappen är bra!
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 09:56   #8
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag är glad att du ändrat ditt sätt att kommentera David, för när du var inne på att kommentera varenda bild så blev det bara en kommentar för kommentarens skull och det gav i alla fall inte mig något. Ren statistik om att kommentera bilder lika mycket som andra kommenterat tycker jag också är ovidkommande i sammanhanget. Ser jag något jag gillar skriver jag det i kommentarsfältet och då struntar jag blankt i hur många kommentarer denna någon gett till andra. Jag ser en bild på något som någon skapat och tycker jag om det så skriver jag det, det räcker för mig.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 16:32   #9
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
I rättvisans namn får man inte ge kommentarer till någon som vägrar ge andra kommentarer, så är det bara!
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 16:39   #10
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Citat:
EsNadisys skrev: Visa inlägg
I rättvisans namn får man inte ge kommentarer till någon som vägrar ge andra kommentarer, så är det bara!
Du har ett starkt rättvise patos!

Jag kommenterar sådant som intresserar mig. Och jag brukar inte bara trycka på gilla knappen utan jag använder kommentaren till att tala om vad det var jag "gillade".

Visst är det kul att både få och ge kommentarer!
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 18:18   #11
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Om det menas solidaritet med patos, jäpp måste jag säga!
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-25, 21:00   #12
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag kommenterar det jag tycker om och det som jag har synpunkter på
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-31, 11:53   #13
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Jag kommenterar om det är något som jag gillar - vare sig det är plagget, fotot eller kompositionen.
Brukar ofta även uppmuntra om det är någon nybörjare som visar upp sitt första (tredje, fjärde...) alster.
Alla har olika förutsättningar både vad gäller sömnad och kommentarer, så att jämföra statistik (gett/fått kommentarer) känns lite konstigt, men alla gör ju som de själva vill.
Överlag tycker jag att det är en trevlig ton på det mesta här på sysidan.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons