Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-08-12, 12:39   #1
Odileine Odileine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 45
Unhappy Känner mig blåst

Hej!!

Jag har beställt lite roliga pressarfot från England. En sida som heter www.sewingworld.co.uk och nu har det gått nästan 2 veckor och när jag skickar ett meddelande angående min oro, då frågar dem efter order nummer. Jag har skickat 4 mejl tillbaks med order nummer de sista 2 dagar och jag inte fått svar. Jag har ringt till det numret de har på sidan som kontakt, och operatören säger att numret är urkopplad för tillfället.

Vad tycker ni?? Jag känner mig blåst och vet inte hur ska jag ta mig till vägar. Som tur är, betalade vi med Paypal men handlade inte på ebay, där allt sker automatiskt. Det kan vara en lång process för att få mina pengar tillbaks om de inte skickar varorna. Jag menar inte att de kommer att blåsa mig med pengarna, men det känns icke tryggt att inte få något svar från dem. Som kund, tror jag, har jag rätt att veta om den/de produkt/er jag handlar.

Har ni hört något om den här sidan?????
Odileine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:24   #2
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag har beställt där, både lite småsaker samt min lady valet docka. Leveransen kan ta tid, (engelsk post är långsam, bara ett vykort kan ta 14 dagar) men förutom det har det funkat bra. Varorna har alltid kommit så tror inte att du behöver oroa dig.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 13:29   #3
Odileine Odileine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 45
Åh tack!! Jag började faktiskt bli orolig, för jag får inget svar ifrån dem. Men tack, skönt å veta.
Odileine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 14:37   #4
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Jag har handlat där och blivir grundlurad. Luras inte av deras positiva svar och mejl. Allt är bara lurendereri. Fick tillslut tillbaka pengarna via VISA.

Det finns fler trådar om Sewingworld.

/Malin
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 16:26   #5
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Malin83, berätta vad som hände. (Jag fick en leverans från dem idag. Inget stort eller märkvärdigt men den kom i alla fall.)
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 18:50   #6
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Att få tillbaka sina pengar via PayPal är inte så besvärligt. Jag har behövt göra det en gång och hela bevisbördan ligger på säljaren så det fungerade fint!
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 19:31   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Engelska postverket när det gäller brev utomlands, så skickar dom när dom har lust. Bland kan man få saker på 3-4 dagar, ibland får man vänta 3-4 veckor. Då är det verkligen snigelpost.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 22:11   #8
Odileine Odileine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 45
Unhappy

Min man har faktiskt hittat på nätet väldigt om Sewingworld, men jag vet inte vad jag ska göra och hur länge jag ska vänta. Jag har skicket typ 5 mejl med order nummer och idag fick jag svar för första gången och de påstår att jag har inte skickat ingen order nummer. Har skickat en gång till och kommer å vänta tills på måndag. Hör jag inte av dem då tänker jag kontakta Paypal.

Tack för era svar.
Odileine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:26   #9
Odileine Odileine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 45
Angry Är såååå irriterad och besviken

Idag skrev jag till sewingworld och berättade att om jag inte fick ett svar idag, då skulle jag ta kontakt med PAYPAL. Då påstår dem att jag har inte skickat ordernummer och att de hade redan skickat ett svar till mig. De påstår att de hade skickat ett mejl och berättade att de hade inte varorna på lager och de var tvugna å beställa dem, och att mina varor hade skickats sen den nionde augusti. Hoppas att de är hemma snart iaf.

Jag kan bara säga att jag inte rekommenderar den där sidan, jag tycker att de har ingen respekt för sina kunder och att de ljuger. Det handlar inte om att det tar tid för att få grejer, utan att man får ingen förklarning och när man klagar då blir dem arga och kan inte konfrontera kunden med sanningen.
Odileine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:31   #10
malin83 malin83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 111
Jag fick höra att min a varor var skickade många gånger innan jag hävde köpet via VISA. De ljuger rakt ut både via mail och telefon.

Jag beställde en symaskin så det handlade om ganska mycket pengar.

Men men ibland är det bra att handla med kort.
malin83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 13:50   #11
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Ska passa mig för dem i fortsättningen. Det var kanske bara tur att jag fick ungefär det jag beställt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons