Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-07, 21:52   #31
FruMaud FruMaud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 1
Thumbs down Kistamässan

Var på symässan idag och blev besviken,
Här följer några goda råd till er som tänker dit.
Åk extra tidigt eftersom det är svårt att hitta parkering. Det kan bli långt att gå.
Se till att ni inte är hungriga långa köer till både mat och kaffe med mackor (se till att ni ställer er i rätt kö annars får ni köa dubbelt.) trångt med sittplatser krävs mycket tålamod.
Finns en litet café precis innanför entrén till höger men den syns väldigt dåligt stolarna är bakom en vägg.
Luften är dock bra kändes Ok fast vi gått i flera timmar.
Många härliga utställare och mycket garn samt quilttyger
Hoppas ni orkar komma tillbaka nästa år
FruMaud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 06:28   #32
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 103
Oj! Vilken kritik till festivalen, ska snatr åka. Skulle bara kolla mailen först, och jag hade vunnit en bliljett. Hoppas på månag fynd....
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 07:57   #33
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Thumbs down

Hade jag vetat går vad jag vet idag hade jag aldrig åkt dit. Okej, jag kanske är för snäv i mitt intresse: klädsömnad.
Hade jag gillat quiltning, garner, färdiga kläder, scrapbooking etc hade jag varit i himmelen. Jag fick inte ens tag på mönsterpapper!
Blåmärken fick jag gott om..... 4 barnvagnar på hälsenan!
Men luften och temperaturen var bra....lervällingen på "gångvägen" dit var det inte.

/Gnäll-Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 14:45   #34
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag tycker att det var ungefär som vanligt. Sämre med mat och fika men man kan gå till Kista Galleria och äta. Det fanns många toaletter vid entrén så man slapp köa.

Jag håller med MiaL, att om man är ute efter roliga saker inom klädsömnad så är man på fel ställe. Tyvärr.

Om även jag ska gnälla lite så tycker jag att det är dåligt med nyheter. Det är samma tyger som återkommer. Hos en utställare har jag sätt samma tygrullar flera gånger nu. Det är faktiskt rätt trist. Var är nyheterna??
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 16:16   #35
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag var på Syfestivalen idag och det var en jättekö när jag skulle in, det tog nästan 25 min. Jag tyckte också att det var trångt, ibland var det jättesvårt att komma åt att titta på grejerna. Det fanns nästan inga bänkar att sitta och pusta på. Det fanns mycket att titta på, pärlor fanns det inte så mycket av, mindre än man fick intryck av från hemsidan. Lapptäckstyger fanns det gott om tycker jag och mycket garn. Jag tog pendeltåget dit så hur parkeringen var vet jag inte. Jag tycker nog att det var värt ett besök på Syfestivalen ändå. Sollentuna var nog snäpet bättre, det var mindre trångt där.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 19:37   #36
Lenasate Lenasate är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 1
Angry i fredags mässan

Jobbigt att ta sig in på mässan. Parkeringen var i stort sett obefintlig på fredagen. På lördag och söndag kunde man tydligen parkera på Ericsons personalparkering. Vi hade matsäck med oss så den biten led vi inte av. Men, det kostar 15 spänn för varje väska man lämnar in och 20 för varje jacka. Lägg det till inträde och parkering. Det börjar bli ett dyrt nöje. Väl inne så saknade jag också en del utställare. Farbrorn med sybehör har tydligen lagt av sägs det :-(
Jag köpte ull, garn och tovningsprylar. Faktiskt inget tyg.
Lenasate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-08, 20:47   #37
Blastugan Blastugan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 103
Nu har även jag kommit hem.... Jag struntade i att äta på mässan, vi gick till Kista gallerian. Det var trångt, ävan jag saknade farbron med alla sytildehör och mönstrepapper.

Pratade med några utställare och de sade att det var lite dyrare hyra och att alla extra saker kostade massor extra, därför fanns det inte så många väggar. Får fundera om det är värt att åka dit till våren, för det var inte mycket riktat mot klädsömnad!
Blastugan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 10:02   #38
Tigress Tigress är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 26
Var där i fredags, kom strax efter 10, wow va mycket folk! Det fanns tre lediga p-platser så vi hann knipa en. Busslaster m folk kom! Kom in rätt fort dock, typ 10-15 min. D var ju min första symässa, men ja blev faktiskt besviken. Trodde det skulle vara mera "sy", men d var ju mest scrap, pyssel, quilt o garn, så är man en "stickare/quiltare" så var man nog i himmelriket!! Nåväl, lite tyg fick ja m mig hem, men d var ingen konst att hålla budgeten iaf...
Tigress är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 16:12   #39
ElisabethBlomdahl ElisabethBlomdahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 1
Syfestivalen på Kistamässan

Var på syfestivalen igår. Tyckte jag var ute i god tid men fick ändå parkera långt ifrån, långa köer och trångt i entren. Trångt inne i mässhallen,långa köer till matställena.Stockholmsmässan i Älvsjö kanske vore bättre.Elisabeth
ElisabethBlomdahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 17:27   #40
Quiltare Quiltare är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 244
Söndag = bra dag utan trängsel

Jag var på Sy -festivalen idag.........
Lagomt med folk, Bra mat i restaurangen och gott om sittplatser (KL 12,00) men vi var många som saknade farbrorn med sy-behören

Det enda man kan klaga på är att plånboken är tom .....men ack så många trevliga timmar jag har framförmig med mönster,tyger mm. som jag har inhandlat idag.

Tack till mina reskamrater och ett extra tack till Lena som rattade bilen
Quiltare är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons