Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-21, 20:27   #1
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Paypal?

Hittar alldeles underbara tyger på ebay och fingrarna kliar, så jag gick in på paypal och tänkte aktivera ett konto. Då dök det upp en massa saker om att jag skulle skriva in mina kortuppgifter.

Är det säkert (jag vet att paypal har massor med användare, men ändå)? Och räknas det som visa om jag har ett visa electron? Sedan, jag har två konton men bara ett som är kopplat till kortet, och jag tänkte använda det andra kontot som en sorts säkerhet. Kan jag välja sådana saker?

Nu ska jag bara ta itu med frågan: när jag klickade på cancel, varför har jag då fått ett mail så att jag kan starta mitt konto?
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-21, 21:29   #2
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Har använt PP i flera år och desemellan bytat kort, inga problem, har också ett kort och konto enbart till det och när jag handlar för jag pengar över till kontoet. Har fungerat för mig. Din andra fråga; ingen aning.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 07:09   #3
Frida_L Frida_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 93
Jag har inte heller haft några problem med paypal, däremot vet jag inte om visa electron funkar. Det står säkert någonstans. Det enda man måste se upp med är skojare som skickar mejl till en som ser ut som om de är från paypal och innehåller länkar man ska klicka på. Paypal själva säger att de aldrig kommer att fråga efter lösenord och dylikt i mejl, så det är bara att slänga sådana. Undrar man om det är något man måste göra med kontot kan man gå direkt till paypals sida och logga in, så är man trygg.
Frida_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 07:18   #4
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Jag använder också paypal en del men brukar föra över pengar till paypalkontot istället för att knyta det till mitt kort. Det fungerar utmärkt det också.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 07:25   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag har aldrig heller haft problem med pp. Fungerar smidigt och känns tryggt tycker jag.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-23, 07:32   #6
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
samma för mig, har ett speciellt kort kopplat till paypal, men har aldrig haft några problem, det är hur smidigt som.
(ett tips; om du ska handla på ebay, kom ihåg att kolla portokostnaden först, en det sätter billigt pris men tar överpris på portot i stället)

Senast redigerad av mim den 2006-11-23 klockan 07:34.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-23, 07:58   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Du har nog skapat ett PayPal-konto, men ännu inte kopplat kort till det. Därav välkommen-brevet.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-23, 22:04   #8
bandykullan bandykullan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 157
JAg skulle tro att VISA electron inte funkar, jag vet iallafall att mitt e-VISA jag har inte funkar på paypal. I övrigt har jag aldrig haft några problem med det, men se upp för folk som skickar ut mejl och hävdar att det kommer från paypal. Ett tips är att PP alltid skriver ut dit för- och efternamn medans de falska breven bara skriver "dear member".
bandykullan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 18:15   #9
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Cali vad menar du med att du brukar föra över pengar till ditt paypal konto? Kan man ha ett konto på paypal? Måste man ha ett visa kort för att kunna använda paypal?
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 18:46   #10
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Vi har haft stora probelm! (Min mammas konto då)
Beroende på vilket kort du har så kan PP-kontot sakna vissa knappar och funktioner, vi hade detta problem då min mor inte hade ett VISA när vi startade med E-Bay handlandet och det tog en hel månad med en massa mailande fram och åter med PP och besök på banken innan vi fick till det. Det som saknades för att "uppgradera" kontot var ett helt vanligt VISA som är laddningbart , synd bara att vi inte förstod det med en gång...
Prata med banken om dett sådant kort, skulle det bli kapat så kan du inte förlora mer än vad du lägger in (och med de nuvarade internetbanktjänsterna så kan du ladda kortet just innan du för över till säljarens PP-konto, då slipper du får sparkonton/lönekontot kapat och förlora massor av pengar )
Lycka till med auktionerna
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 20:41   #11
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jag lät PayPal-idén lägga på lut ett tag, men nu har jag skaffat mig ett konto. Nu har jag också ett Visa kort Glasspiraten, det här laddningsbara kortet du pratar om, är det ett fysiskt kort som man kan handla i affären med eller är det något elektroniskt? Mitt Visa är ju bundet till mitt huvudkonto, men det verkar ju nästan som om man kan överföra pengar till PayPal-kontot utan att drabbas av att folk tar mer pengar än de ska när pengarna överförs.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 21:31   #12
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Jag har ett paypalkonto och brukar sätta in pengar på det från mitt Nordeakonto (inte från VISA-kort), men det bör fungera utmärkt att sätta in på posten också.
Man väljer "Add Funds" och därefter "transfer money from a bank in Sweden". Därefter får man veta deras kontonummer och även vad för "id" man måste märka inbetalningen med.

Det kan ta upp till tre dagar innan pengarna hamnar på deras konto.

Jag föredrar att göra så men det är naturligtvis en smaksak
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-15, 22:18   #13
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Cali: Det var precis det jag menade! För det var nämligen det som tilltalade mig mest. Om det är ett säkert sätt så bör det ju inte vara några problem
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-16, 16:33   #14
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Japp, kortet är även fysiskt.
För att aktivera det så måste man nämligen handla för en struntsumma IRL
(tex garn för 60kr som vi gjorde ).
Även jag har hört att det går att överföra från vanliga bankkontot till PP-kontot utan "mellanhänder" men tyvärr inte orkat lista ut hur eftersom detta nu funkar så bra.
Hoppas att mitt svar gjorde dig klokare
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons