Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-07-22, 16:09   #1
ZeldaZ ZeldaZ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 17
Smile Boken "Sy vackra underkläder"

Är det någon som vet var jag kan köpa "sy vackra underkläder" av Kerstin Mårtensson eller likvärdig bok.
ZeldaZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 16:20   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
På adlibris. http://www.adlibris.comhttp://www.adlibris.com/se/searchres...mproduct=False
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 16:20   #3
ZeldaZ ZeldaZ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 17
Tusen tack!
ZeldaZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 20:53   #4
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Cool Underkläder

Tack för tipset.Nu har jag också skickat efter den boken.
Måste säga att sysidan är jättebra.Man får många bra tips och ideer.
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 20:56   #5
ZeldaZ ZeldaZ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 17
Ja verkligen. Och snabbt går det också. Är det någon som har tips om fler böcker eller än bättre, mönster på underkläder. Jag har kollat på de flesta större mönsterleverantörer men hittar inga sådana mönster hos dem.
ZeldaZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 22:01   #6
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Mönster underkläder och allt annat kan köpa hos http://www.sewingpatterns.com/
Håll utkik efter när dom har extrapriser, dom brukar ofta köra kampanjer typ alla burda mönster för 2:95 dollar i ett antal dagar. Då då kan du göra riktiga fynd. Dom har alla dom stora mönstertillverkarna och ett jättestort utbud.
Vid kampanjerna kan man få 7-8 mönster för runt 260-300 kr med frakt lite beroende på hur dollarkursen står. Alltså under 40 kr per mönster. (Frakten för första mönstret är ca 44 kr, och de följande ca 12 kr.)
Varning kan vara beroendeframkallande
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 07:44   #7
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag har en liten lista vid datorn där jag antecknar numrena på snygga saker jag ser när jag irrar runt bland bloggarna.
Just nu är det rea på Vogue

När det gäller underkläder så vill jag som alltid rekommendera Elingeria.de som har en mängd mönster just för underkläder.

Jag har en bok som heter "Sewing Lingerie" av Linda Neubauer som jag köpt jättebilligt från Adlibris som är lite som en fortsättning på Mårtenssons bok, mycker steg för stegbilder på hur man gör olika saker.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 10:52   #8
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Om du är ute efter mönster till bh och trosor rekommenderar jag www.lgsomnad.com Lisa har bra mönster som hon har ritat själv. Där kan du också hittat alla tillbehör du behöver.
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 15:44   #9
ZeldaZ ZeldaZ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 17
Ni är helt otroliga på att skriva snabba och bra svar. Boken "Sewing Lingerie" av Linda Neubauer verkar vara utgången men man kanske kan hitta den begagnad någonstans. Jag har ju beställt "sy vackra underkläder" av Kerstin Mårtensson så jag har ju något att börja med. Länkarna verkar jättebra. Jag undrar: Är det smidigt att beställa mönster från http://www.sewingpatterns.com/. Hur går det till och känns det säkert. Är det lång leveranstid?
ZeldaZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 18:19   #10
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det är lika smidigt att köpa mönster från Sewingpattern som det är att köpa här ifrån. Du får öppna ett konto och skriva in ditt namn och adress. Du betalar med kontokort eller paypal.
Varorna brukar komma efter ett par veckor, du får besked när dom är packade och skickade, frakten hit brukar ta runt en vecka.
Det är lika säkert att handla där som här, om man håller sig till seriösa butiker.

Har man otur kan man råka ut för att behöva betala tull. Jag har handlat mycket sysaker och från USA och aldrig råkat ut får detta.
Ebay har också mycket sysaker det finns flera butiker där som har jättebra saker till bra priser. Frakten för några mindre sygrejor brukar där gå på ca 20-30 kr, och varorna burkar komma på drygt en vecka. Priset med frakt brukar bli ungefär hälften av här.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 18:39   #11
ZeldaZ ZeldaZ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 17
Det låte jättebra. Då tror jag att jag ska våga mig på det.

Tack!
ZeldaZ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
lingerie, linnen, trosor, underkläder, underklänning

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons