Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-03, 08:47   #16
alij alij är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Ang att kontakta "Allt om handarbete" så påstår de i sin tidning att de har en länk som heter postlådan på sin hemsida. Den existerar inte! Jag har frågat om detta också i mina brev och inte fått svar på varför de skriver att man kan skriva sina synpunkter där när den inte finns!
alij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 01:44   #17
Sia7 Sia7 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 234
Citat:
gavagai skrev:
Jag blir också otroligt irriterad på den tidningen p.g.a. deras könsindelning, men mest för att de är så extremt polariserande. Titta vilka ord de använder för att beskriva flickor och pojkar och deras kläder. Man får intrycket att flickor bara ska vara passiva, söta, rosa och änglalika, medan pojkar är tuffa, coola, svarta pirater. När de har med mönster till manskläder, så kan de skriva saker som "att sy till din man", som om det är uppenbart att bara kvinnor kan sy (och homosexuella möjligen, men då inte till sig själva). Jag har tänkt flera gånger att jag ska skriva till dem och förklara hur missnöjd jag är med den bild de ger av människor, som låser fast dem i könsroller, men jag drar mig, eftersom jag alltid blir så upprörd när jag kommer in på sådant där. Någon dag när jag är lugn och tillfreds med saker och inte stressad så ska jag komponera ihop någonting, men till att börja med ska jag nog ringa in idag och säga upp min prenumeration. Bra att ni påminde mig. :-)
Håller med dig, tänkt på samma sak.
Sia7 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 11:14   #18
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag hade allt om handarbete i ett par år, då min mamma köpte en prenumeration till mig. Jag har försökt sy både till mig själv och mina barn av dessa mönster,men konstaterade att allt jag sydde satt illa. Problemet med övervägande tjejkläder har aldrig märkts här, för mina pojkar ratade allt hemmasytt. Dom tyckte det var pinsamt. Jag har aldrig riktigt tyckt om deras modeller på kläder, så jag gick över till burda istället. Där finns en hel del till killar med. Burda har dessutom tidningar med enbart barnmönster, och där är det jämt fördelat. När pågarna såg dom kläderna kunde dom plötsligt tänka sig varsin skjorta utan problem, men dom är noga med vilken sorts kläder det ska vara. Byxor är uteslutet. Måste förresten berätta om när min äldse son skulle sluta femman.(Han är 27 år nu) Han hade fått tag i en burda och fick plötsligt för sig att jag skulle sy en kavaj till avslutningen.Det skulle absolut vara en ryttarkavaj som han hade fastnat för. Snopet hakade jag givetvis på och vi gav oss iväg för att fixa tyg. Döm om min förvåning när han valde ett cerist garbadintyg!!och svart sammet till krage och fickkanter. Han fick som han ville, och kom till skolavslutningen i svarta byxor, vit skjorta, ceris kavaj och ceris slips. Han var skolans tjusigaste kille den dagen,och fick massor av positiva komentarer från både lärare och en del elever. Det bästa var att dom killar som nästan alltid mobbade honom för hans kläder, kom fram och tyckte det var häftigt att han vågade sticka ut så. Vet ej om kavajen finns kvar i något förråd. Har för mig att jag sparat den. Hittar jag den ska jag lägga ut en bild på den.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons