Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-01-01, 15:52   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Har ni sett den här innan?

Jag hittade denna sidan med lite olika saker till korsetter. De har även en massa olika tyger.
Nån som beställt här ifrån innan?
Är de onödigt dyra? i så fall var kan man hitta billigare

http://www.macculloch-wallis.co.uk/C....aspx/Corsetry
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 16:20   #2
Mija Mija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
jag handlar från http://www.venacavadesign.co.uk och tycker att de är snabba och mkt trevliga och hjälpsamma där.
Mija är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 20:54   #3
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
Mija skrev:
jag handlar från http://www.venacavadesign.co.uk och tycker att de är snabba och mkt trevliga och hjälpsamma där.
Jo men de tar ju bara betalningar med vissa kort och jag har inget av dom korten. Och att betala med check förstår jag mig inte på hur det funkar.

Var denna sidan ovanligt dyra eller det är normal priser på korsett tillbehör?
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 21:09   #4
bullen_86 bullen_86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 57
Citat:
Mija skrev:
jag handlar från http://www.venacavadesign.co.uk och tycker att de är snabba och mkt trevliga och hjälpsamma där.
Vilken valuta är deras priser i? kan man bara handla med kort isf. vilka?
bullen_86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 21:59   #5
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Venacava är från england, så valutan är i pund. De har riktigt bra priser, inget att oroa sig över! Det jag köper mest när jag shoppar korsettgrejer är planschetter och spiral+krinolinstål ("löslängd"). Dessa saker tycker jag är bra att jämföra med om man ska jämföra priser för olika affärer.

Betalning kan göras med vanliga kort a la VISA tex. Jag betalar via Paypal (www.paypal.com, gratis) och det fungerar alldeles utmärkt!
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-01, 23:50   #6
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
morrflickan skrev:


Betalning kan göras med vanliga kort a la VISA tex. Jag betalar via Paypal (www.paypal.com, gratis) och det fungerar alldeles utmärkt!
Jo men för att få paypal måste man ha Visa, mastercard el american express har man inte det så kan man ju ite handla där
Var finns det då ställen att handla både mönster och tillbehör på finns det i Sverige någon stans
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-02, 10:32   #7
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Vissa material - plasnchetter, öljetter (i storpack), krinolinstål och spiralstål (i löpmeter) finns att köpa från Röda Tråden - men om man köper i små mångder ligger deras priser ca 50% över VenaCavas.
VenaCava är bra att handla med eftersom de har i princip ALLT, ligger nära (England) vilket innebär snabba leveranser (fredag till måndag är nog rekord) och accepterar normala betalmetoder.
I och med att vi med internet kan nå hela världen och erbjuds att handla i alla världens butiker är det uppenbart att betalningen måste skötas på ett rationellt sätt. Olika betalkort (VISA, Mastercard ..) är det absolut bekvämaste och enklaste. Vill man inte flagga med sina kortnummer utnyttjar man betaltjänster som PayPal som antingen kan kopplas till ens bankkort eller köras utan sådan koppling - fast då måste man lämna ut sitt kortnummer.
Tyska firmor vill ofta ha betalt kontant, med check (dyrt - avgift 50-70kr) eller internationell banköverföring. Det innebär att man måste ut och gå (till sin bank) för att lösa det här om man inte har en internetbank via vilken man kan t ex skicka pengar direkt till mottagarens bank och därmed också minska avgifterna.

Kort: man kan inte få något gratis. Ska man handla över nätet måste man vara beredd att ställa upp med betalning lika enkelt som olika firmor erbjuder sitt sortiment. Ett VISA-kort är det absolut bästa och enklaste.
Jämför med att handla på postförskott - inget krångel med kort och betaltjänster. Paketet hämtas på "posten" men du betalr 50-90kr i extra avgift - det är en hel planschett det ....
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-03, 21:11   #8
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Så det finns inte mönster att få tag på här i SVERIGE då???

Förutom begagnade??
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-03, 22:36   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Nu ska vi se ... Buttericks (4-i-1) kan en en välsorterad tygaffär som säljer mönster fixa - Birgits Stuv i Vänersborg t ex säljer deras mönster. Man beställer.
Annars får man beställa från utlandet - VenaCava i England har de flesta, bästa mönster. Eller får man se om någon har ett mönster över, eBay eller vad den svenska auktionssajteen heter.

Inom parentes, har du svårt att fixa utlandsbeställningar kan jag hjälpa, men det får vi ta utanför listan. Tror annars jag har ett LaughingMoon UB-mönster liggande.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-24, 00:09   #10
snakehunter snakehunter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 14
när det gäller betala med kort. Då kan man kolla på sin banksida eller höra med sin bank det finns E-KORT det är ett program som man har på datorn det blir som om man använder typ VISA fast säkrare ska man handla för 750:- sätter man själv en gräns t,ex 800:- då kan inte butiken ta mer än 800:-
det fungerar jätte bra!
snakehunter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 10:54   #11
ArdnaS ArdnaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 11
Citat:
Bellatrix skrev:
Jo men för att få paypal måste man ha Visa, mastercard el american express har man inte det så kan man ju ite handla där
Var finns det då ställen att handla både mönster och tillbehör på finns det i Sverige någon stans
Man behöver inte visa eller liknande för pay-pal?
Allt man behöver är en mailadress, engelskakunskaper & banken via internet [att föredra, går även att trampa in på ett bankkontor för inbetalningar]
"Betalning" till sitt paypalkonto kunde man sköta via PG eller BG;
Sure, det kräver lite planering [tar ju ett par dar innan pengarna finns på pay-palkontoto, men iaf]

Senast redigerad av ArdnaS den 2007-02-04 klockan 11:03.
ArdnaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons