Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-07-25, 13:38   #1
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Spår av vår försvunna katt - hur göra nu?

Onsdagen den 22 juli försvann Greta från vår lägenhet i östra Eskilstuna. Antagligen föll hon från balkongen, och hon har varit försvunnen sedan dess. Hon är innekatt också, så hon har liksom ingen känsla för att det stora vita huset är hennes hem, så hon kan vara vart som helst.

Mamma och jag har satt upp efterlysningslappar i den närmaste affären och i kvarteren omkring vårt. Vi har anmält henne på kks.nu så hon dyker väl upp där om några dagar under försvunna katter.

Saken är att igår ställde jag ut mat - hennes egen matskål full med torrfoder - under balkongen hon föll från, och nu när jag kom tillbaka från stan var allt borta. Smart som jag är kollade jag efter om det fanns några hårstrån i skålen, och visst var det svarta hårstrån. Fast jag måste nog diska matskålen och göra om det, och se om det fastnar några nya svarta. I så fall kan det ju vara vår Greta.

Men hur ska jag göra nu? Jag kan inte sitta uppe hela natten och vänta på att en katt skall komma till matskålen. Ska jag gå ner varje timme, eller försöka någon annan taktik? *hoppfull*

För er Eskilstuna-bor så är hon av rasen exotic (korthårig perser) och är helt svart med orange ögon. Hon är rätt liten till växten trots sina fem år, och väldigt skygg. Hon har ingen id-märkning av något slag, varken chip, tatuering eller halsband. Hon kan vara skadad eftersom hon föll från andra våningen, även om det var ner på gräsmatta.

Tack på förhand!
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons