Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-07, 22:05   #46
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Jaa jag tycker med att det är lite väl mycket sälj här på sidan, sedan tillkommer det proffs som bombaderar sidan med mängder av alster.

Jag vet att det är OK att vara med på Sysidan, när man är "proffs", och det tycker jag är självklart och bra, men det finns olika sätt att "tala om" att man är duktig.

Vet att det finns många duktiga som glatt och villig delar med sig av egna tips och ideér mm. samtidigt som de kanske lägger ut egna bilder, utan att för den skull bombadera Sysidan.
- TACK till alla er, för att ni delar med er av kunnskap!!!

Det andra sättet verka vara att bara bombadera med alster efter alster - proffsiga och fina kläder är det, men vad är tanken?( tänker på kollektion 2007, någonting)

Detta gör mig faktiskt ledsen, och nu börja jag undra om det är någon vits med att visa mina få och fummliga alster alls.
Hobbyglädjen har liksom försvunnit lite, tycker jag.

Synd,för annars tycker jag verkligen om Sysidan, där man får ideér, tips och hjälp, av andra syintresserade.

Kanske är det bara jag som "överreagerar", även om jag såg en liknande fundering ang detta.

Tack för ordet.
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 22:12   #47
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nej jag vill inte såra dig på något sätt alls, men jag blev fundersam. Visst får de som är duktiga också posta? Stället är väl inte bara till för nybörjare?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 08:45   #48
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
En liten undran bara?

Jag som har en liten syateljé, är inte jag tillåten att lägga upp bilder på sånt jag har sytt? Jag syr dels för egen vinning, men dels för att jag tycker att det är så himla roligt. Och jag tycker om att visa upp och få beröm för det jag har sytt.(Inte för att få fler beställningar) Och ni är ju de enda "arbetskompisar" jag har.

Mvh
Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 10:02   #49
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Citat:
mari1e skrev:
En liten undran bara?

Jag som har en liten syateljé, är inte jag tillåten att lägga upp bilder på sånt jag har sytt? Jag syr dels för egen vinning, men dels för att jag tycker att det är så himla roligt. Och jag tycker om att visa upp och få beröm för det jag har sytt.(Inte för att få fler beställningar) Och ni är ju de enda "arbetskompisar" jag har.

Mvh
Mariette
Det är väl klart att du får. Tycker inte ens det skall ifrågasättas alls. Man måste ju få lägga upp saker även om man är duktig på att sy och eftersom det är ok att ange att man syr på olika nivåer, exempelvis "extraknäck" så är det väl ett tydligt tecken på att man får lägga upp oavsett kunskapsgrad och eventuell ekonomisk vinning.
Det man inte får göra är att försöka sälja sina alster "utanför annonsmarknaden" om jag förstått det rätt.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 10:43   #50
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej!

Nej jag tar inte illa upp ichigo, och jag skrev att jag tycker att det är självklart och bra, att alla får var med, proffs som nybörjare.
Jag vill verkligen inte verka för att mobba eller utesluta någon! Som sagt, jag har fått mängder av tips mm från alla kategorier.

Jag tycker självklart att alla ska få lägga upp sina bilder mari1e, och jag menade absolut inte att peka ut alla som är mycket duktiga/proffs som har eget eller inte.

Jag försökte göra mitt inlägg tydligt, genom att tala om att jag blev fundersam/ledsen, och att det endast gällde en medlemms kollektion.

Överreagerade jag där? ja kanske, för det är säkert inte dennes mening att bara "visa upp" hur duktig han är. Men just då kändes det inte kul att vara på nybörjarnivån. Hoppas att jag har gjort ett tydligare uttalnde nu, och att andra inte känner sig berörda.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 13:31   #51
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hrm, lite förtydling till. kanske är på sin plats. Att jag reagerade som jag gjorde var
att han blev medlemm ena dagen, och nästa dag fanns det inte mindre än ca 40 bilder upplagda.

Att sedan vara egen företagare, och visa lite bilder av det man sytt, hamnar ju inte ens i närheten av den här "uppvisningen". Även om det säkert inte var hans mening att visa upp sig, så tog jag det faktiskt så, då alla bilder bara bommbaderade Sysidan på en gång.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 14:08   #52
talthoff talthoff är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 28
Citat:
mari1e skrev:
En liten undran bara?

Jag som har en liten syateljé, är inte jag tillåten att lägga upp bilder på sånt jag har sytt? Jag syr dels för egen vinning, men dels för att jag tycker att det är så himla roligt. Och jag tycker om att visa upp och få beröm för det jag har sytt.(Inte för att få fler beställningar) Och ni är ju de enda "arbetskompisar" jag har.

Mvh
Mariette
Att visa upp sina verk är tillåtet, det viktiga är ju att texten och syftet är för att antingen insperera alternativt för att få kommmenterarer.


-Thomas
talthoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 14:09   #53
talthoff talthoff är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 28
Citat:

Det man inte får göra är att försöka sälja sina alster "utanför annonsmarknaden" om jag förstått det rätt.
Annonsmarknaden är tillför privatpersoner, näringsidkare skall skaffa sig ett"Handlarkonto" hos oss.

-Thomas
talthoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 21:27   #54
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
En liten teknisk detalj när det gäller bilder och album är ju att man kan lägga in sina bilder snyggt och prydligt i ett album INNAN man har publicerat det... och när man tycker att man är klar med hela albumet, så publicerar man det och vips... så ligger alla bilder tillgängliga för alla här, dvs de kommer in samtidigt i ett enda svep. Det kanske känns som om någon bombarderar sysidan med bilder, men så ser inte jag det, med tanke på denna funktion.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 22:28   #55
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Och en annan sak med bilderna, man kan också ha bilder i 5 år, och sen bli medlem här och vill gärn a visa de bilderna, så blir det kanske mycket på en gång.

Jag vet att jag ibland postar 5-10 bilder åt gången det är för att jag mellan varven glömmer att posta bilder alls.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 09:30   #56
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ahha, visste tyvärr inte att man kanske gör iordning ett helt album innan man publicerar. Det verkar ju till och med vettigt.

Detta är ju förklaringen till att alla bilder hamnade här sammtidigt!

Tack för den förklaringen Gunilla, och ichigo, jag förstår nu att man kanske "ligger" på flera bilder innan man publicerar dem. Har inte tänkt så innan, eftersom mina få alster, alltid har hamnat här ganska omgående.

Då anser jag att detta var en överreaktion från min sida, och det känns bra att ha fått en förklaring.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons