Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Bassymaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-24, 16:07   #1
Bertalainen Bertalainen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2014
Inlägg: 1
Question Bernette 65 krångel, hämtning av undertråd fungerar inte. Matning stannar halvvägs.

Hej

Jag sitter här med en Bernette 65 som jag redan haft inne på service en gång då den aldrig riktigt fungerar optimalt sedan jag fick den av min pappa för några år sedan. Nu efter ett tag på vinden var det dags att damma av den och ta tag i sykunskaperna igen.

Har gjort allt enligt konstens alla regler med trädning av både över- och undertråd men när undertråden ska hämtas upp så stannar det av halvvägs. Öppnade upp och kollade ifall det var något som låg under och tog emot vid spolhuset. Men såg att det inte var där felet låg. Utan att det snarare verkade som att det var själva matar 'armen' som inte vill gå längre.

Någon som har något tips till mig?

Mvh
Vilsen
Bertalainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 16:47   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Symaskiner gillar inte temperaturväxlingar. Har du förvarit maskinen kallt och fuktigt måste du vänta med att sy tills maskinen är varm och fukten torkat ur.

Sy maskiner mår inte bra att stå oavända då är det stor risk att delar bekar ihop.

Du säger att du trätt den rätt, har du gjort den rent under stygnplåt och spolhus. Bytt nål.

Om problemen återstår rekommenderar jag ett besök hos symaskinsdoktorn för en servis.
Symaskiner behöver regelbunden servis (precis som bilar). Och ju mindre man syr på maskinen ju oftare behöver man serva dom.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-24, 16:51   #3
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Tror att du gjort nåt litet fel med undertråden. Vänd på spolen och så kommer undertråden upp.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons