Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-10-05, 21:18   #16
symaja symaja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 6
Tygaffär i city

Massor av tyger o sybehör:
TYGVERKET St.Paulsgatan 19 Södermalm
symaja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 23:52   #17
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Hej Majlis!

Jo där har jag varit. Finns en del bra där. Men jag har oxå varit inne på internetsidan Stoff & Stil. Där hade dom bra priser på en del sybehör. Så där kommer jag att beställa en del saker.

Tygrottan har jag aldrig varit på....kanske något som man ska testa....hur är dom i jämförelse med ex Eurokangas?


Föresten...är det någon som vet om Eurokangas kommer att ha någon rea innan dom stänger...
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-08, 23:58   #18
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Ja, det om rean undrar jag också. För nog borde det löna sig att ha utförsäljning istället för att frakta tillbaka allt till Finland. Kan man ju tycka...
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-09, 09:16   #19
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Enligt vad jag hört så kommer de inte ha någon utförsäljning/rea, men säker kan man ju inte vara det kan ju bli utförsäljning/rea precis innan de stänger vi får hjälpas åt att hålla ögonen öppna.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-09, 11:57   #20
lizegrahn lizegrahn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 8
finns väl flera eurokangas, eller?

Det måste ju finnas fler...men var? I Finland finns det ju en massa Eurokangas butiker.
lizegrahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-09, 16:39   #21
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
När jag fråga om de skulle ha någon rea så svarade de nej.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-09, 17:25   #22
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Nope, i Sverige finns det bara ett Eurokangas. Tyvärr.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 14:55   #23
Ell Ell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 9
Tygaffär i Stockholm

Har ingen nämnt Dollys på Norrtullsgata vid Odenplan? Dem ska vi vara rädda om, jag har handlat där i många år och alltid fått mer än jag bett och betalat för. Olssons har alltid haft som regel att klippa lite snett och för lite, jag har gått tillbaka med stretchtyger som varit för korta men fått en ny bit som också varit för kort. Jag mejlade en gång till huvudkontorer, fick inget svar, sådana affärer vill jag inte gynna. Tyvärr finns det snart bara dom kvar. När de hade affär på Hornsgatan klagade jag en gång över att de alltid klippte för snålt, frågad om det var order uppifrån. Då svarade tjejen att om du ska han 1,10 så köp 1,15 då, så får du det du vill ha... Smart va?

På Tygverket har jag också gått tillbaka med tyg som innehöll en fläck, mannen där klippte en ny men med dålig attityd och fem cm för lite. Handla på Dollys så mycket ni kan, jag vill verkligen ha dem kvar, de har också tyger från 10 kr metern, 25 kr etc. Och framförallt - de är alltid trevliga även om man bara köper 10 cm.

Bojkotta Ohlsson om ni kan, gynna Dolly så mycket ni kan, det är mitt råd.
Ell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 15:38   #24
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Håller med Lina, vi ska var rädda om Dolly som har många bra tyger och också många billiga. Dessutom har de billiga band och blixtlås. Alla knappar kostar bara 1:-/st, så visst är de värda ett besök. När det gäller bl.a. heminredningstyger och fleece så är Tyggrottan i Haninge en mycket bra affär. De är också trevliga och tillmötesgående, kan fixa det mesta och aldrig att du skulle få för lite tyg. Sist jag var där var det en kund som köote ett gardintyg som hon sett för 285:-/m i stan och Tyggrottan tog bara 159:-/m för exakt samma tyg. Var också på Tygverket i Sickla igår, men de hade det riktigt rörigt nu inte alls inspirerande.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 17:39   #25
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Det e synd att Eurokangas stänger. Jag har visserligen aldrig varit till Eurokangas i Stockholm, men jag har varit flera gånger till Helsingfors och Åbo. Och jag måste säga att jag älskar de butikerna, speciellt den i Åbo, det är så billigt och de har massor av stuvbitar. Jag hade tänkt att jag någon gång skulle besöka Eurokangas i Stockholm, men det har inte blivit av ännu, så nu lär jag inte hinna. Det enda som jag saknar efter mina studier i Ekenäs är just Eurokangas i Åbo, eftersom de priserna inte överhuvudtaget går att jämföras med våra priser här på Åland.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons