Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-05, 21:01   #1
sandgatan sandgatan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 74
Problem, mönster i sy & strik

Hej
Har sytt singoalla klänningen i boken sy &strik av Ulla Welinder i strl 4 år. Det blev bra men en aningen liten, tänkte nu göra den i en strl större men ärmen passar inte i hop med fram och bak stycket, jag har ritat av rätt strl (har kollat detta 3 ggr) ärmen verkar snarare passa strl 10år än 6 år. Nu undrar jag om det bara är mitt mönster som är så eller även i andra böcker? Vad ska jag göra,var vänder jag mig för att få ett nytt mönsterark.

Annika
sandgatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-06, 18:56   #2
SofiaL SofiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 1
Hej!

Jag känner igen ditt problem litegrann, när jag själv har suttit och kämpat med ärmhål.
Jag vet ju inte hur erfaren du är, men de felen jag har gjort är att jag ibland har missat att märka ut vad som är fram och bak på ärmen, då kan det bli mycket som ser fel ut.
Sedan är det lätt att glömma att ärmen är ca två cm större, eftersom att man ska rynka med en hållningstråd innanför sömmen innan man syr i den, så passformen blir bättre.
det är dock något man kan hoppa över om man syr i trikå.
Jag vet inte hur mycket jag kan ha hjälpt dig, men kanske lite i alla fall.

lycka till/Sofia
SofiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-07, 07:19   #3
sandgatan sandgatan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 74
Hej
Jag tror tyvärr att det är fel på mönstret, ska maila förlaget och höra. Tack för ditt svar iaf.
sandgatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-25, 23:14   #4
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Cool

Citat:
sandgatan skrev: Visa inlägg
Hej
Har sytt singoalla klänningen i boken sy &strik av Ulla Welinder i strl 4 år. Det blev bra men en aningen liten, tänkte nu göra den i en strl större men ärmen passar inte i hop med fram och bak stycket, jag har ritat av rätt strl (har kollat detta 3 ggr) ärmen verkar snarare passa strl 10år än 6 år. Nu undrar jag om det bara är mitt mönster som är så eller även i andra böcker? Vad ska jag göra,var vänder jag mig för att få ett nytt mönsterark.

Annika
Får jag bara fråga vart du köpt boken. Jag har snart letat ihjäl mig efter Ullas bok
Mvh Mia
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-25, 23:39   #5
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Adlibris har bägge "sy og strik" böckerna men just den för större barn, 4-10 år, är slut ft men man kan lägga den på bevakning så med lite tur kanske den kommer in igen.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-26, 14:57   #6
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Tack, ska kolla där
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons