Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Väskor mm.
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-29, 08:20   #1
tvilling22 tvilling22 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 98
Wink Ide torka igen

Nu börjar det bli dags att komma på vad jag ska göra för något för att leverera allt jag ska ge till "lillasysters" baby som kommer i början på december.

Lillasyster är nyss fyllda 18, och Maximilian tänker komma runt den 6 december.

Håller på att sy ett lapptäcke till honom, köpte blöjor, våtservetter och tvättlappar igår.

Men skulle vilja göra någon typ av väska att stoppa allt i. En väska som hon kan ha nytta av. Inte bara något hon får sakerna i.

Någon som har tips???

Tacksam för alla svar!!
tvilling22 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 08:27   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Kommer bara på två ideer tyvärr:

*Skötväska

*Kasse
Jag fick av min svärmor en fin kasse som var quiltad till min dotter. Den användes flitigt och än i dag många många år senare
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 08:32   #3
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Hej!
Ta n titt på de här länkarna, kanske det kan vara nåt.

http://sica-sica.blogspot.com/2007/1...-vi-ungar.html

http://hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htm
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-29, 12:49   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
kom att tänka på diper cake. Jag vet att jag sett den nyligen så jag får ¨återkomma med bild sen. det är i alla fall en "tårta" gjord av en massa olika babysaker. I ytterkanten kan man ju t.ex vika ihop en liten filt, innanför den ställer man blöjor på högkant i ett eller två lav. Sen kan man fylla på med div kläder. Borste, barntvål olja... osv så att det håller formen. Ställ lite högre saker längre in så kan du lägga en våning till med filt ytterst och fylla på inåt. Allt som du lägger i kommer till nytta så Tårtan försvinner, men det är en annorlunda grej.
Nu hittade jag den. Det var louisa meyer.Jag ska försöka länka. Tårtan finns i vänsterkanten om det blir rätt
http://www.secretsof.com/content/3177

Senast redigerad av chery den 2008-10-29 klockan 13:08. Anledning: hittade det jag sökte och ville undvika nytt inlägg
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 16:22   #5
mirkka mirkka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 2
blöjväska

Hej
jag håller på med väskor av olika slag och fick på en mässa tips om att sy en avlång, lite större necessär där just en blöja och ett paket våtservetter får plats - käckt att ta med sig istället för hela skötväskan. Kanske kan detta vara något att ge bort till lillasyrrans baby!

hälsar
mirkka


Citat:
sannes-design.se skrev: Visa inlägg
Nu börjar det bli dags att komma på vad jag ska göra för något för att leverera allt jag ska ge till "lillasysters" baby som kommer i början på december.

Lillasyster är nyss fyllda 18, och Maximilian tänker komma runt den 6 december.

Håller på att sy ett lapptäcke till honom, köpte blöjor, våtservetter och tvättlappar igår.

Men skulle vilja göra någon typ av väska att stoppa allt i. En väska som hon kan ha nytta av. Inte bara något hon får sakerna i.

Någon som har tips???

Tacksam för alla svar!!
mirkka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons