Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-10, 18:51   #1
KarolinaS KarolinaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 8
Klänningsmönster?

Hej!

Jag håller på och syr min balklänning och har i stort sett inte ritat ett mönster på tre år så har glömt mycket...

Iallafall, min fråga:

Vilka typ av insnitt vid bysten är snyggast på en tight klänning med axelband och djup urringning i ryggen. Tyget är en mjuk polyester och ovanpå det kommer sedan spets att sys på. Eftersom klänningen är djup i ryggen är det svårt att få den tight över bysten och kommer där sitta en aning löst, men vilka insnitt är snyggast då en klänning inte sitter sådär supertight?

Hoppas det var en aning tydligt...

Tack på förhand!

Mvh Karolina
KarolinaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-11, 10:15   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Hur pass djupt urringad ska den vara? Ner till där bh-bandet ska vara och lite till (ca 10 cm under bystviddslinjen) går alldeles utmärkt att göra tajt.

Ska klänningen vara tajt behöver du oavsett vilken modell du har ha någon form av prinsesskärning från början. Med en något större byst (faktiskt storlek kring 80D skulle jag sätta som en riktpunkt) är nog rena bystveck att föredra också. Ska du ha klänningen bh-lös är nedåtriktade i sidan att föredra, som gärna slutar en extra bit nedanför bystpunkten för att undvika att bysten ser hängig ut.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons